[Evangelium] 2013-01-31

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jan. 31., Cs, 01:00:00 CET

   2013. január 31. – Csütörtök

   Egy alkalommal Jézus  így beszélt hallgatóihoz:  „Vajon azért  gyújtanak-e
   lámpát, hogy a  véka alá  vagy az  ágy alá  rejtsék? Nem  azért-e, hogy  a
   lámpatartóra  tegyék?  Semmi  sincs  elrejtve,  hacsak  nem  azért,   hogy
   nyilvánosságra jusson; és semmi sem  történik titokban, hacsak nem  azért,
   hogy napfényre kerüljön. Akinek füle van a hallásra, hallja meg!” Majd így
   folytatta: „Figyeljetek  arra, amit  hallotok! Amilyen  mértékkel  mértek,
   olyan mértékkel mérnek majd  nektek is. Sőt ráadást  is adnak hozzá.  Mert
   akinek van, még kap; akinek pedig nincs, attól még azt is elveszik,  amije
   van.”

   A magvetőről  szóló  példabeszéd folytatásaként  Jézus  újabb  hasonlattal
   szemlélteti az  Isten országát.  A  házban a  lámpát olyan  helyre  szokás
   tenni, ahonnét megvilágít mindent. Mi értelme volna lámpát gyújtani azért,
   hogy annak fényét elrejtsék? Jézus tanítása az a fény, amely  megvilágítja
   az emberek életét.  Mi értelme  volna elrejteni  Krisztus tanítását  mások
   elől? Ha  nekem  utat mutat  az  üdvösség  felé, akkor  mások  számára  is
   iránymutató lehet. Ha az én számomra biztonságot jelent, akkor másoknak is
   hasonlót nyújthat.
   Csak az a kérdés, hogy vajon meggyújt-e bennem valamit Krisztus  tanítása?
   Engedem-e hogy bevilágítson  lelkem titkos zugaiba,  bűneim mélyére?  Oda,
   ahová még én sem szívesen nézek be. Engedem-e, hogy megvilágítsa  mindazt,
   amit titokban szeretnék tartani még Isten előtt is? Pedig Isten előtt  nem
   érdemes titkolóznom. Talán félek, szégyellem bűneimet? Esetleg büntetéstől
   tartok? Isten  megbocsátó kegyelmének  fénye nem  megperzsel vagy  eléget,
   hanem átalakít. Krisztus  szavában életet  átalakító erő  rejlik. Nem  egy
   felsőbb hatalom kényszerítő ereje ez, hanem egészen emberközeli tanítás.
   Amikor Jézus visszaadja a vakoknak a látást, akkor értelmüket és  szívüket
   is megnyitja  a  hit számára.  Nem  rejthetem  el a  hit  fényét,  amelyet
   Istentől kaptam! Amikor hitem szerint élek, Krisztus világosságát sugárzom
   a világba.

   Urunk, Jézus Krisztus, te mindig meghallgatsz minket, bár emberi  szavaink
   nélkül is tudod, hogy mire van szükségünk lelki fejlődésünkhöz. Hittel  és
   bizalommal fordulunk hozzád, és kérünk,  hogy adj meg nekünk mindent,  ami
   üdvösségünkre szolgál! Köszönettel és hálával tartozunk neked azért,  mert
   gondunkat viseled és segítesz minket, hogy eljussunk az üdvösségre.