[Evangelium] 2013-01-09

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Jan. 9., Sze, 01:00:01 CET

   2013. január 9. – Szerda

   Miután   Jézus   jóllakatott   ötezer   embert,   nyomban    felszólította
   tanítványait, hogy szálljanak a  bárkába, és keljenek  át a túlsó  partra,
   Betszaidába, amíg ő hazaküldi a tömeget. Miután elbúcsúzott tőlük, fölment
   egy hegyre, hogy imádkozzék. Közben beesteledett. A bárka mélyen benn járt
   a  tavon,  ő  pedig  egyedül  maradt  a  parton.  Amikor  látta,  mennyire
   küszködnek az evezéssel – ellenszelük volt ugyanis –, az éjszaka  negyedik
   őrváltása idején, a vízen  járva feléjük indult.  El akarta kerülni  őket.
   Amikor meglátták, hogy a vízen  jár, azt hitték, hogy kísértet;  elkezdtek
   kiabálni, mert mindnyájan  látták őt, és  megrémültek. Ő azonban  mindjárt
   odafordult hozzájuk, és  így szólt:  „Bátorság! Én  vagyok, ne  féljetek.”
   Aztán beszállt  hozzájuk  a bárkába,  mire  a szél  elállt.  Azok  egészen
   magukon   kívül   voltak   a   csodálkozástól,   mert   nem   okultak    a
   kenyérszaporításból, és szívük még érzéketlen volt.

   A kenyerek  és  a halak  megszaporítását  követően Jézus  vízen  járásáról
   tudósít az evangélium. Érdekes csoda ez, amely azt szemlélteti, hogy Jézus
   felette áll a természeti törvényeknek és erőknek. Miközben a bárkában lévő
   tanítványok számára rendkívüli nehézséget okoz az evezés az erős ellenszél
   miatt, Jézust  még  a viharos  szél  sem akadályozhatja  meg  abban,  hogy
   előrehaladjon, nem  is  szólva  arról,  hogy nem  merül  el  a  vízben.  A
   tanítványok  számára  ez  a  látvány  túl  sok  volt.  Reakciójuk  egészen
   természetes, azt  vélik, hogy  kísértetet látnak.  Rémületük abból  fakad,
   hogy még  senkit  nem  láttak  a víz  tetején  járni,  főleg  nem  tengeri
   viharban. Ne áltassuk magunkat és ne gondoljuk, hogy mi bátrabbak  lettünk
   volna! Mi  ugyanúgy  féltünk  volna.  A  különleges  látvány  magyarázatát
   keresve mindenre gondoltunk  volna, csak  arra nem,  hogy Jézus  közeledik
   felénk. A kenyérszaporítás  csodája többek között  azt tanította, hogy  jó
   volna kiszélesíteni a gondolkozásunkat. E mostani történetnek is van ilyen
   tanulsága.
   A  vízen  járás   arról  tanúskodik,  hogy   Jézus  isteni   képességekkel
   rendelkezik, valóban Isten.  Ennek felismerése nem  történik meg  egyetlen
   pillanat alatt. A  tanítványoknak végig  kell járniuk a  hit útját,  Jézus
   megismerésének útját. Most még csak  csodálkoznak és félnek. A hit  lassan
   ébredezik bennük.  Miként  bennem  is lassan  erősödik,  növekszik.  Isten
   csendes  munkája   ez   bennem.   Olvasom   üzenetét   naponta,   figyelek
   sugallataira, életemet  szándékaihoz  igazítom. Uram,  adj  nekem  félelem
   nélküli hitet!

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására! Szent Ágoston