[Evangelium] 2013-12-11

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Dec. 11., Sze, 01:00:01 CET

   2013. december 11. – Szerda

   Abban az időben Jézus így szólt az őt követő emberekhez: „Jöjjetek  hozzám
   mindnyájan,  akik  fáradtak  vagytok,  és  terhek  alatt  görnyedtek:   én
   felüdítelek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem,  mert
   én szelíd vagyok és alázatos szívű,  és nyugalmat talál lelketek. Mert  az
   én igám édes, és az én terhem könnyű.”

   Jézus szelíd bátorítása így szól a mai napon: „Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak  vagytok!”  (Mt 11,28).  Hívása,  hogy hozzá  menjünk,  arra
   vonatkozik, hogy mindig nála keressük lelkünk nyugalmát. De értelmezhetjük
   a vasárnapi  pihenőnap  megtartására  is, amikor  a  mindennapi  teendőket
   félretéve,  valamint  elszakadva  a  hétköznapi  gondoktól  és  az  anyagi
   dolgoktól,  időt  biztosítunk  Isten  számára,  a  lelki  értékekkel  való
   feltöltődésre és az emberekkel  való közösségi életre.  Így a pihenés  nem
   válik  üres   tétlenséggé  vagy   semmittevő  unalommá,   hanem  a   lélek
   gazdagodását szolgálja.  Az emberi  méltóságunkhoz tartozó  pihenés  jelzi
   számunkra, hogy nem vagyunk a munka rabszolgái.
   A karácsony  ünnepe,  amely a  heti  megszokottnál hosszabb  pihenésre  ad
   lehetőséget, szintén alkalom arra, hogy Istenben gazdagodjunk. Az  adventi
   készületünk azt a célt  szolgálja, hogy Isten  Fia születésének ünnepe  az
   öröm, a békesség  és a lelki  felemelkedés napjaivá váljanak  a magunk  és
   családunk  számára.  A  december  a  legtöbbünknek  a  készülődés  és   az
   ajándékbeszerzés miatt mozgalmasabb  a többi  hónapnál. Épp  itt az  ideje
   tehát annak, hogy engedelmeskedjünk Jézus hívásának és elinduljunk  hozzá,
   akiben megtalálhatjuk  lelkünk  nyugalmát.  A  vásárlásra  buzdító  hangos
   reklámok zajában halljuk  meg ezt  a csendes hívó  szót: Jöjjetek  hozzám!
   Legyen időm a csendre, az elcsendesedésre!

   Istenem, a  te  irgalmas  tekintetedet  keresem,  amely  rám  tekint.  Nem
   elítélni és megbüntetni akarsz, hanem megbocsátani. A Te Fiad Jézus  eljön
   a mi  bűnös  emberi  világunkban,  hogy  irgalmad  jelen  legyen  köztünk.
   Megbocsátó szavad lelkünkig  hatol, átalakít minket,  hogy tiszta  szívvel
   várjuk Megváltónkat.