[Evangelium] 2013-12-10

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2013. Dec. 10., K, 01:00:01 CET

   2013. december 10. – Kedd

   Egy alkalommal  Jézus  ezt  a példabeszédet  mondta  tanítványainak:  „Mit
   gondoltok? Ha valakinek  száz juha  van, és egy  elcsatangol közülük,  nem
   hagyja-e ott a kilencvenkilencet a hegyen, és nem megy-e, hogy  megkeresse
   az eltévedtet?  Ha aztán  szerencsésen megtalálja,  bizony mondom  nektek:
   jobban örül  neki, mint  az el  nem tévedt  kilencvenkilencnek. Éppen  így
   mennyei Atyátok sem akarja, hogy csak egy is elvesszen e kicsinyek közül.”

   A bűnös ember megmentésére induló irgalmas Istent szemlélteti az elveszett
   bárányt kereső pásztorról  szóló példabeszéd.  A jó pásztor  érzi, hogy  a
   nyáj minden bárányáért  felelős, s egyet  sem hagy elveszni.  Felelősséget
   érez kivétel nélkül valamennyi iránt.  Nagy az öröme, amikor megtalál  egy
   elveszettet, s  jobban  örül  neki,  mint az  el  nem  tévedteknek.  Jézus
   megváltó születését és megváltó halálát kapcsolja össze a jó pásztor képe,
   hiszen a mi Urunk azt mondta magáról, hogy ő a jó pásztor, aki életét adja
   övéiért (vö.  Jn  10,11).  A kereszten  meghalt  értünk,  hogy  megváltson
   minket. Neki  köszönhetjük,  hogy  nem kell  elveszett  bárányként  tovább
   vergődnünk bűneink tövisbokrában, hanem vétkeinket megbocsátva visszavezet
   bennünket  Egyházának  közösségébe.  Mind  születésében,  mind   halálában
   észrevehetjük  Jézus  odaadását,  önfeláldozását.  Küldetését  a   mennyei
   Atyától kapta,  s  ahhoz mindhalálig  hűséges  maradt.  Megtestesülésének,
   emberré   válásának    titkával    kezdődik   el    megváltásunk,    amely
   keresztáldozatával teljesedik be.
   Jézus születése, a Megváltó  jövetele mindenkinek, a kilencvenkilenc  igaz
   és az egyetlen bűnös számára  egyaránt örömhír. Ha őszinte bűnbánat  által
   elismerem Isten  előtti kicsinységemet,  a betlehemi  Gyermek megkeres  és
   megtalál  engem!  Számára  is  nagy  öröm,  hogy  rám  talált,  de  én  is
   felszabadultan örvendezhetek érkezésének, amely üdvösségemet jelenti.

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására!
   Szent Ágoston

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Advent kezdetére  kaptam Lúcia  nővértől  egy kis  csomagot.  Kinyomtatott
   nekem egy hónapnyi napi e-vangéliumot.  Jókora vaskos dosszié lett.  Mások
   számára is rendszeresen kinyomtatja a vakok pontírásával, Braille-írással.
   Kissé megindultan simítottam  végig ujjaimmal  az apró  pontokon, aztán  a
   leginkább megbecsült könyveim közé tettem.
   Zoltán írt levelet a napokban. Csodálkoztam az ákombákom betűkön, mígnem a
   harmadik mondatból kiderült, hogy látássérült. A hangos e-vangéliumot kéri
   jövőre is. Neki így érthetően könnyebb, mint olvasni.
   Két példa, hogy bepillantsunk azok világába, akik nem pillanthatnak be  az
   általunk látott  világba. Aztán  a könyvesboltos  értesít telefonon,  hogy
   megérkezett a könyvem,  mehetek érte,  s mindjárt elmeséli,  hogy 97  éves
   nagymamája  reggeli  előtt   mindig  meghallgatja   a  napi   elmélkedést.
   Beállítják neki telefonon, csak utána reggelizik.
   Rajtuk kívül még sokan hallgatják, szóval, érdemes volt egy éve elindítani
   a hangos e-vangéliumot. Ezúton is köszönöm Pezenhófer Briginek és Gyurinak
   a szolgálatot, a  felolvasást, a  feltöltést és ez  ezzel járó  mindenféle
   munkát.
   Szeretnénk jövőre  is  folytatni  a hangos  e-vangelizációt,  s  ehhez  az
   e-vangélium   olvasók   segítségét,   támogatását   kérem.   A   legkisebb
   fizetőeszköz  nálunk  az  5  forintos.   Szeretettel  kérem,  ha  van   rá
   lehetősége, támogassa naponta ennyivel  az e-vangelizációt! Egy évre  1825
   Ft. Napi 5  forint talán  nem is olyan  sok, egy  jelképes összeg.  Akinek
   pedig a jó Isten többet adott, felajánlhat akár többet is.
   A jócselekedeteket látó Isten jutalmazza meg sokszorosan nagylelkűségét!
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
   2013. december 9.
   Online    adomány    internetes    fizetésre    alkalmas     bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: E-vangélium
   Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: E-vangélium
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB
   Sárga postai csekk kérhető a zalalovo at gmail.com címen e-mailben. Írja  meg
   nevét és  postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze, hogy  ez
   e-vangélium támogatásához kér csekket.
   Postai (rózsaszín)  utalványon  a  következő  címre:  Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: E-vangélium