[Evangelium] 2012-09-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Sze. 29., Szo, 01:00:01 CEST

   2012. szeptember 29. – Szombat, Szent Mihály, Szent Gábor és Szent Rafael
   főangyalok

   Egy alkalommal: Amikor  Jézus látta,  hogy Nátánáel  közeledik hozzá,  így
   szólt:  „Nézzétek,  ez  egy  igaz  izraelita!  Nincs  benne  kétszínűség.”
   Nátánáel megkérdezte:  „Honnan  ismersz  engem?” Jézus  így  felelt:  „Még
   mielőtt Fülöp  hívott  volna,  láttalak a  fügefa  alatt.”  Nátánáel  erre
   elismerte: „Rabbi, te vagy  az Isten Fia, te  vagy Izrael Királya.”  Jézus
   így szólt:  „Azért hiszel,  mert  azt mondtam:  Láttalak a  fügefa  alatt.
   Nagyobb dolgokat  is  fogsz látni  ennél.”  Majd így  folytatta:  „Bizony,
   bizony, mondom  nektek: látni  fogjátok, hogy  megnyílik az  ég, és  Isten
   angyalai fel-alá szállnak az Emberfia felett.”

   Ne gondoljunk feltétlenül arra, hogy Jézus különleges képességével látta a
   távolban Nátánáelt és ezért  mondta neki azt,  hogy mielőtt Fülöp  apostol
   hívta volna látta őt. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy a korábbi  napok
   valamelyikén Jézus láthatta egyszer őt a fügefa alatt, amely az  írástudók
   kedvelt beszélgetőhelye lehetett. Nátánáel  kérdése mégis nagyon  érdekes:
   „Honnan ismersz engem?” – fordul Jézushoz. Néha talán mi is elcsodálkozunk
   azon, hogy az Úr mennyire ismer minket. Jól ismeri gondolatainkat, szívünk
   szándékait, érzéseinket és vágyainkat. És ismeri bűneinket,  eleséseinket,
   gyarlóságainkat is. Milyen  jó volna,  ha rólunk is  olyan jó  véleménnyel
   volna, mint Nátánáelről és minket is igaz embernek ismerne!

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására! Szent Ágoston