[Evangelium] 2012-10-20

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Okt. 20., Szo, 01:00:01 CEST

   2012. október 20. - Szombat

   Jézus egy  alkalommal  így  beszélt tanítványaihoz:  Mondom  nektek,  hogy
   mindazt, aki  megvall engem  az emberek  előtt, az  Emberfia is  megvallja
   Isten angyalai előtt. Aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt én is
   megtagadom Isten angyalai  előtt. Aki az  Emberfia ellen szól,  bocsánatot
   nyer, de aki  a Szentlelket káromolja,  az nem nyer  bocsánatot. Amikor  a
   zsinagógák, elöljárók vagy hatóságok elé hurcolnak titeket, ne aggódjatok,
   hogy miképpen  és mivel  védekezzetek, vagy  mit mondjatok!  A  Szentlélek
   abban az órában megtanít majd titeket, hogy mit kell mondanotok.

   A Szentlélek működése nem csak  az Egyház működésében és  tanúságtételében
   fedezhető fel, hanem mindenkinek a személyes, egyéni életében is. A  lélek
   ugyanis    csodálatos    módon    átalakítja    életünket.    Segítségével
   felfedezhetjük,  hogy  Krisztushoz   tartozunk  és   erősíthetjük  ezt   a
   kapcsolatot. A Lélek ugyanakkor segít megértenünk emberi és  istengyermeki
   méltóságunkat. A Szentlélek  benső, lelki emberré  formál minket.  Nélküle
   elvesznénk az anyagi  világban, s  könnyen megfeledkeznénk  arról a  nemes
   hivatásról, amelyre Isten  hívott meg minket.  Nélküle elveszíthetnénk  az
   üdvösség útján, s csupán ebben a világban élnénk. Emellett Jézus azért  is
   küldi el, ajándékozza  nekünk a  Szentlelket, hogy  megerősítsen minket  a
   hitvallásban és a tanúságtételben. Engedelmeskedjünk a Lélek erejének!

   Uram, Jézus,  segíts,  hogy  szüntelenül a  menny  felé  törekedjek,  ahol
   megadod a jónak jutalmát, s ahol megnyílnak előttem Isten végtelen titkai:
   a szeretet  titka, az  irgalom titka,  a jóság  titka, az  élet titka.  Te
   hívsz, te vársz engem  a mennybe, ahol örökre  eltölt az isteni  szeretet.
   Segíts nekem,  hogy egész  életemben keressem  azt a  szűk ösvényt,  amely
   menny felé vezet, s megtaláljam az örök élet kapuját!