[Evangelium] 2012-05-25

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 25., P, 01:00:00 CEST

   2012. május 25. – Péntek

   Amikor (feltámadása után egy alkalommal) Jézus megjelent tanítványainak és
   velük étkezett,  megkérdezte Simon  Pétertől:  „Simon, János  fia,  jobban
   szeretsz-e engem, mint ezek?” Péter így szólt: „Igen, Uram, te tudod, hogy
   szeretlek.” Erre Jézus azt mondta neki: „Legeltesd bárányaimat!”
   Aztán újra megkérdezte tőle: „Simon, János fia, szeretsz te engem?” Ő  azt
   felelte: „Igen,  Uram,  tudod,  hogy szeretlek!”  Erre  azt  mondta  neki:
   „Legeltesd juhaimat!”
   Majd harmadszor is megkérdezte tőle:  „Simon, János fia, szeretsz  engem?”
   Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: „Szeretsz engem?”, és
   ezt válaszolta: „Uram, te  mindent tudsz, azt  is tudod, hogy  szeretlek!”
   Jézus pedig ismét ezt mondta: „Legeltesd juhaimat! Bizony, bizony,  mondom
   neked: Amikor még fiatal  voltál, felövezted magad,  és oda mentél,  ahová
   akartál. De  ha megöregszel,  kiterjeszted  karjaidat. Más  fog  felövezni
   téged, és  oda visz,  ahova nem  akarod.” Azt  jelezte e  szavakkal,  hogy
   (Péter)  milyen  halállal  dicsőíti  majd   meg  az  Istent.  Azután   még
   hozzátette: „Kövess engem!”

   Jézus kérdésére Péter apostol háromszor vallja meg szeretetét az Úr iránt,
   aki őrá  bízza  Egyháza vezetését.  E  jézusi cselekedetre  és  megbízásra
   hivatkozva állíthatjuk, hogy  Péter apostol utódai,  a római pápák  minden
   korban szintén Jézus megbízásából, az  ő helyetteseként, követeként, az  ő
   nevében  kormányozzák  az  Egyház  közösségét.  De  ugyanez  elmondható  a
   püspökökről az egyházmegye és a papokról a plébánia szintjén.  Krisztustól
   kapott lelkipásztori  hatalmukat a  rájuk bízott  közösség építésére  kell
   gyakorolniuk,  mégpedig  úgy,  hogy  ne  csak  tekintélyükkel,  hanem   jó
   példájukkal is élen  járjanak. Az  evangéliumi részből  az is  következik,
   hogy az  egyházi  személyeknek szeretniük  kell  azt a  Jézust,  aki  őket
   meghívta a szolgálati  papságra, és  szeretettel kell  fordulniuk a  hívek
   felé, akiknek vezetését Jézus bízta rájuk. Ezt a gondoskodó, segítő és  jó
   tanácsot adó szeretetet a  hívek minden bizonnyal engedelmességgel  fogják
   meghálálni  és   követni   fogják  vezetőiket   az   életszentségre   való
   törekvésben.

   Mindenható Istenünk! Hálatelt szívvel imádunk, magasztalunk és  dicsőítünk
   Téged! Mutasd meg nekünk szeretetedet!  Urunk Jézus, igaz közbenjárónk  az
   Atyánál! Te jól  ismersz minket és  ismered szükségleteinket. Engedd  csak
   azt kérnünk, ami javunkra szolgál, s ami lelkünk üdvösségéhez szükséges.