[Evangelium] 2012-05-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 21., H, 01:00:00 CEST

   2012. május 21. - Hétfő

   Amikor  az  utolsó  vacsorán  Jézus  elmondta  búcsúbeszédét,  tanítványai
   megjegyezték: „Most nyíltan beszélsz, nem hasonlatokban. Most  elismerjük,
   hogy mindent tudsz, és nincs szükség  rá, hogy valaki is kérdezzen.  Ezért
   hisszük, hogy Istentől jöttél.” Jézus így felelt: „Most hisztek? Eljön  az
   óra – már el is jött –, amikor szétszéledtek, ki-ki a maga útján, és engem
   magamra hagytok. De én nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Mindezt
   azért mondtam  nektek,  hogy  békességet  találjatok  bennem.  A  világban
   üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a világot.”

   Jézus beszédének  végighallgatását  követően  az  apostolok  lelkesen  azt
   válaszolják, hogy megértették Mesterük szavait  és elhiszik, hogy az  Atya
   küldte őt.  Egészen  magabiztosnak  tűnik  ez a  felelet  és  hitvallás  a
   részükről.  Jézus  azonban  azonnal  figyelmezteti  őket,  hogy  hamarosan
   elérkezik hitük próbatételének ideje. Akik most lelkesen bizonygatják erős
   hitüket, néhány  óra múlva  zavarodottan,  félelemmel a  szívükben  fognak
   elmenekülni a katonák elől. Akik most azt állítják, hogy megértették Jézus
   szavait, még ezen az estén értetlenül fogják szemlélni Jézus szenvedésének
   kezdetét  és  elfogását.  Akik  most  együtt  vannak  az  Úrral,   másnap,
   nagypénteken már elmenekülnek és nincsenek  ott a keresztúton. A  Jézussal
   történt szomorú  események  ugyanis bizonytalanságot  ébresztenek  bennük,
   megrendül  hitük,  s  elszáll  lelkesedésük.   Csak  a  feltámadás  és   a
   Feltámadottal való találkozás változtat ezen, ébreszt új hitet bennük.  És
   a  feltámadás   után   a   pillanatnyi  lelkesedés   helyett   inkább   az
   elkötelezettség jellemzi őket, s  bátran hirdetik az evangéliumot.  Legyen
   bennünk lelkesedés  Krisztus  ügye iránt,  de  ne hiányozzon  belőlünk  az
   elkötelezettség se!

   Uram, Jézus,  a te  küldötted  vagyok, ezért  mindenkor a  te  örömhíredet
   akarom továbbadni  és rólad  akarok tanúságot  tenni. A  te szereteted  és
   irgalmad jele szeretnék lenni a  világban, naponta gyakorolva az  irgalmas
   szeretet cselekedeteit. Mindent a te nevedben akarok tenni, hogy te  győzz
   a rossz és a gonosz felett.  Vezess engem Szentlelked által, aki indít  és
   megerősít engem és az egész Egyházat a missziós küldetésben!