[Evangelium] 2012-05-19

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Május. 19., Szo, 01:00:00 CEST

   2012. május 19. – Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így szólt  tanítványaihoz: Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Bármit  kértek majd  az én  nevemben az  Atyától, megadja  nektek.
   Mindeddig semmit sem kértetek  az én nevemben.  Kérjetek, és kaptok,  hogy
   örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
   amikor már nem  hasonlatokban szólok, hanem  nyíltan beszélek az  Atyáról.
   Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
   kérem értetek  az  Atyát. Hiszen  az  Atya  szeret titeket,  mivel  ti  is
   szerettetek engem,  és  hittétek, hogy  az  Istentől jöttem.  Eljöttem  az
   Atyától és a világba  jöttem. Most elhagyom a  világot, és visszatérek  az
   Atyához.
   Jn 16,23b-28

   Elmélkedés:

   Jézus búcsúbeszédének mai részletéből újabb fontos dolog derül ki: az Atya
   szeret minket és  teljesíti Jézus nevében  hozzá intézett kéréseinket.  Az
   Atyának ez az ajándéka teljessé  teszi örömünket. A Szentlélek bennünk,  a
   lelkünkben végzett munkájának eredményeként juthatunk el a teljes  örömre.
   A Lélek úgy dolgozik, hogy  átalakítja szívünket és lelkünket, egészen  új
   utakon indít el  bennünket, amelyeken  végighaladva eljuthatunk  Istenhez,
   embertársainkhoz és önmagunkra találunk. Ezen az úton felfedezhetjük, hogy
   az Atya szeret  minket, Krisztushoz  tartozunk és  a Szentlélek  megerősít
   bennünket, s mindezzel már el is jutottunk az igazi lelki örömre, az  öröm
   teljességére. Ezt az örömöt csak  akkor tapasztalhatjuk meg, ha  engedjük,
   hogy a Lélek elvégezzen  bennünk e csendes  munkát! Engedjük bátran,  hogy
   megérintsen minket ez az öröm!

   Jézusnak Szent Anyja! Te, aki  az alázatosságban és a nagylelkűségben  „az
   Úr szolgálóleánya” voltál, add a te készségedet, amikor Istent és a  világ
   üdvösségét szolgáljuk.  Nyisd  meg szívünket  Isten  országa és  a  minden
   teremtménynek szóló evangelizáció mérhetetlen távlataira.
   Boldog II. János Pál pápa