[Evangelium] 2012-06-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Jún. 29., P, 01:00:01 CEST

   2012. június 29. – Péntek, Szent Péter és Pál apostolok

   Abban az időben, amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére ért, megkérdezte
   tanítványaitól: „Kinek tartják az emberek az Emberfiát?”
   Ezt válaszolták: „Van, aki Keresztelő  Jánosnak, van, aki Illésnek,  mások
   Jeremiásnak vagy valamelyik prófétának.” Ő  tovább kérdezte őket: „Hát  ti
   kinek tartotok engem?” Simon Péter válaszolt: „Te vagy a Krisztus, az  élő
   Isten Fia.”
   Erre Jézus azt mondta neki: „Boldog vagy, Simon Jónás fia, mert nem a test
   és a vér  nyilatkoztatta ki ezt  neked, hanem az  én mennyei Atyám.  Ezért
   mondom neked, hogy te Péter vagy, és én erre a sziklára építem Egyházamat,
   s a pokol kapui  nem vesznek erőt rajta.  Neked adom a mennyek  országának
   kulcsait: Amit megkötsz a  földön, meg lesz kötve  a mennyben is, és  amit
   feloldasz a földön, fel lesz oldva a mennyben is.”

   Bár Szent Péter és Pál apostolok életútja egészen különböző volt, mégis az
   egyház   régi   hagyománya   szerint   egy   napon   ünnepeljük   a    két
   apostolfejedelmet, a hitvalló Péter és a hithirdető Pált. Az evangéliumban
   Péter hitvallását hallottuk, a  mai szentmise szentleckéjében pedig  arról
   olvastunk,  hogy  Pál  megtartotta  a  hitet  és  hűségesen  hirdette   az
   evangéliumot (2Tim 4,6-8. 17-18).  Szent Péter tehát hitünk  megvallásában
   példakép számunkra.  Az üldöztetések  és  a szenvedések  próbatételei  sem
   akadályozhatnak meg bennünket abban, hogy hitünket megvalljuk. Sőt,  éppen
   az ilyen időszakokban van szükség arra, hogy tanúságot tegyünk  hitünkről.
   Pál apostol  példája  pedig  arra  bátorít  bennünket,  hogy  a  hit  igaz
   tanítását  mi  is  továbbadjuk.  Akár  alkalmas,  akár  alkalmatlan,  akár
   szívesen fogadják azt,  akár nem, hirdetnünk  kell Krisztus  evangéliumát.
   Ahogyan Péter az Atya kinyilatkoztatására  vallotta meg hitét Jézusról,  s
   ahogyan Pált  Isten erősített  meg  az igehirdetés  feladatában,  ugyanúgy
   hitvallásunkban és hithirdetésünkben minket is segít Isten kegyelme.

   Ó Krisztus Jézus, hiszem, hogy igaz Isten  és igaz ember vagy. Te vagy  az
   isteni út, mely végtelen biztonsággal  hidalja át azt a szakadékot,  amely
   elválaszt engem az Istenségtől. Hiszem, hogy szent emberséged tökéletes és
   oly hatalmas, hogy engem nyomorúságaim, hiányaim és gyarlóságaim  ellenére
   el tud  vezetni  oda, ahol  te  magad vagy:  az  Atya keblére.  Add,  hogy
   hallgassak szavadra, kövessem példádat, és soha el ne szakadjak tőled.