[Evangelium] 2012-06-28

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Jún. 28., Cs, 01:00:01 CEST

   2012. június 28. - Csütörtök

   Abban az  időben  Jézus  így  fejezte be  a  hegyi  beszédet:  „A  mennyek
   országába nem jut be mindenki, aki azt mondja nekem: Uram! Uram! Csak  az,
   aki mennyei  Atyám akaratát  cselekszi. Azon  a napon  sokan mondják  majd
   nekem: Uram, Uram! Hát nem a  te nevedben prófétáltunk? Nem a te  nevedben
   űztük ki az ördögöket? Nem a te nevedben tettünk annyi csodát?
   Én akkor  kijelentem  majd nekik,  hogy  nem ismertelek  soha  benneteket.
   Távozzatok színem  elől, ti,  gonosztevők! Mert  mindaz, aki  meghallgatja
   szavaimat és szerintük cselekszik, ahhoz az okos emberhez hasonlít, aki  a
   házát sziklára építette. Szakadt a zápor,  ömlött az ár, süvített a  szél,
   és nekizúdult a  háznak, de az  nem dőlt össze,  mert sziklára épült.  Aki
   viszont hallgatja  szavaimat,  de  nem  követi  azokat,  ahhoz  az  ostoba
   emberhez hasonlít, aki a házát  homokra építette. Szakadt a zápor,  ömlött
   az ár,  süvített  a szél,  nekizúdult  a  háznak; az  összedőlt,  és  nagy
   romhalmaz  lett  belőle.”  Ezzel  Jézus  befejezte  a  hegyi  beszédet.  A
   népsokaság elragadtatással hallgatta tanítását,  mert úgy tanította  őket,
   mint akinek hatalma van, nem pedig úgy, mint az ő írástudóik.

   A hegyi beszéd befejezéseként Jézus a  bölcs és a balga emberről mond  egy
   példabeszédet, amelyben az  ember előtt álló  két lehetséges utat  mutatja
   meg. Vagy Isten törvényeire alapozva  élünk, vagy semmibe vesszük  azokat.
   Döntésünknek  azonban  következménye  van,  ugyanis  életünk  cselekedetei
   szoros kapcsolatban vannak a halál utáni  örök élettel. Jézus óv minket  a
   hamis elbizakodottságtól, amely a  szavakban bízik, és egészen  bizonyosra
   veszi  az   üdvösséget.  Nem   hangzatos   szavakat,  hanem   a   szeretet
   cselekedeteit kéri követőitől a mi  Urunk. A beszéd alapján kérdezzük  meg
   magunktól: Hogyan hallgatom  Jézus szavát?  Megvalósítom-e a  hallottakat?
   Milyen hatást gyakorol rám és mire indít Jézus szava?

   Drága Jézus! Segíts, hogy fényed hordozói lehessünk, bármerre visz  utunk.
   Töltsd el szívünket életadó  Lelkeddel, itass át  és végy birtokba  minket
   oly teljességgel, hogy életünk már csak a Te kisugárzásod legyen.  Ragyogj
   át rajtunk, és úgy  élj bennünk, hogy mindenki,  akivel találkozunk, a  Te
   jelenlétedet érezze  meg általunk.  Többé már  ne minket  lássanak,  hanem
   egyedül Téged, Jézus. Maradj velünk, s akkor úgy ragyoghatunk, ahogyan  Te
   ragyogsz, s világossággá válhatunk mások számára is.