[Evangelium] 2012-06-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Jún. 8., P, 01:00:00 CEST

   2012. június 8. – Péntek

   Amikor Jézus egy alkalommal a  templomban tanított, ezt a kérdést  vetette
   fel: „Hogyan  mondhatják az  írástudók,  hogy a  Messiás Dávidnak  a  fia?
   Hiszen maga Dávid mondja a Szentlélek által: Így szól az Úr az én Uramhoz:
   „Jobbom felől  foglalj helyet,  míg lábaid  alá vetem  ellenségeidet.”  Ha
   tehát maga Dávid a Messiást Urának nevezi, akkor hogyan lehet az ő fia?” A
   nagy népsokaság szívesen hallgatta Jézust.

   A császárnak fizetendő adóról, a  feltámadás kérdéséről és a  főparancsról
   szóló viták  után Jézus  a  Messiásról, mint  Dávid  fiáról beszél  a  mai
   evangéliumban. Mivel  az  előző három  vita  azzal kezdődött,  hogy  Jézus
   ellenfelei tettek fel kérdést, ezért lehetséges, hogy most is az írástudók
   egy  kérdésére  válaszolva   beszélt  Jézus   a  Messiásról,   de  az   is
   előfordulhat, hogy  ő kezdeményezte  ezt a  párbeszédet, amire  ők nem  is
   tudtak mit válaszolni. Napok  óta azt olvassuk,  hogy a farizeusok  hogyan
   próbálnak  belekötni  Jézus  tanításába.  Az  ő  magatartásukkal  teljesen
   ellentétes a nép  viselkedése. A  mai szakasz  utolsó mondatából  kiderül,
   hogy az  írástudók mindenféle  kötözködése  ellenére az  emberek  szívesen
   hallgatták Jézust.  Kétségtelen, hogy  Jézus rendkívül  tehetséges  tanító
   volt, és mondanivalójának közvetítésére kitűnően alkalmazta a példázatokat
   és a  közmondásokat. Tanítása  gondolkodásra készteti  hallgatóit.  Szavai
   döntésre   késztetik   az    embereket   üzenetének   elfogadására    vagy
   elutasítására. Mindkettőre  van  példa,  ahogyan ezt  az  elmúlt  napokban
   láttuk. Jézus napjainkban hozzánk szól. Te hogyan döntesz?

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására!
   Szent Ágoston