[Evangelium] 2012-07-19

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Júl. 19., Cs, 01:00:00 CEST

   2012. július 19. – Csütörtök

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek  titeket!
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az  én
   terhem könnyű.

   Az isteni szeretetet  önmaga személyében  kinyilatkoztató Jézus  mindenkit
   magához hív,  hogy  tőle  tanuljunk. Isten  megismerése  tehát  nem  egyes
   kiválasztottak vagy  tanultak  előjoga,  hanem  mindenki  számára  nyitott
   lehetőség. A mester nem csupán  szóbeli tudást ad át tanítványinak,  hanem
   egész élete utánozandó példa. Akkor ismerhetjük meg Istent, akkor találjuk
   meg lelkünk nyugalmát és akkor válunk jó tanítványokká, ha ugyanúgy élünk,
   mint Jézus, aki egész életét az Atyának ajánlotta. A tegnapi evangéliumban
   azt olvastuk, hogy Isten elrejti a  bölcsek elől titkát és a  kicsinyeknek
   tárta fel. A mai evangéliumból  kiderül, hogy ez a kicsinység  szelídséget
   jelent. Szent Jakab apostol levelében olvashatunk arról, hogy a  szelídség
   a felülről  jövő bölcsesség  jele és  Jézus bölcs  követője az  igaz  élet
   tetteit bölcs  szelídségben  mutatja  fel (Jak  3,13).  Az  Istennek  való
   engedelmesség a szelídségben és az alázatban mutatkozik meg.

   Istenünk, áraszd ki ránk a Vigasztaló Lelket, aki elvezet minket a  teljes
   igazságra. Jézus  boldognak  mondta azokat,  akik  békességet  teremtenek.
   Kérünk, add, hogy részünk legyen Krisztus békéjében, amely más, mint  amit
   a világ adhat. Add, hogy mindig figyelhessünk Jézusra, és Őhozzá  igazítva
   életünket békességben élhessünk. Kérünk, Urunk, adj nekünk békét!