[Evangelium] 2012-07-06

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Júl. 6., P, 01:00:01 CEST

   2012. július 6. - Péntek

   Abban az időben: Amint Jézus továbbhaladt,  látott egy Máté nevű embert  a
   vámnál ülni. Így szólt  hozzá: „Kövess engem!” Az  felállt és követte  őt.
   Később, amikor  Jézus Máté  házában vendégeskedett,  eljött sok  vámos  és
   bűnös, és helyet foglaltak az asztalnál Jézussal és tanítványaival együtt.
   Meglátták ezt a farizeusok és megkérdezték tanítványait: „Miért eszik a ti
   Mesteretek vámosokkal  és  bűnösökkel?”  Jézus  meghallotta  ezt,  és  így
   válaszolt: „Nem  az egészségeseknek  kell az  orvos, hanem  a  betegeknek.
   Menjetek csak, és tanuljátok meg,  mit jelent ez: Irgalmasságot akarok  és
   nem áldozatot! Nem  azért jöttem, hogy  az igazakat hívjam,  hanem hogy  a
   bűnösöket.”

   Nem azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem hogy a bűnösöket – mondja
   Jézus a mai  evangéliumban. Istennel való  kapcsolatunk egyik eleme,  hogy
   beismerjük bűneinket, mert ha tökéletesen jónak tartjuk magunkat, nem  tud
   mit kezdeni velünk.  Esendőségünk és gyengeségünk  megvallásának nem az  a
   célja, hogy még  jobban elkeseredjünk vagy  elveszítsünk önérzetünket,  de
   nem is azt jelenti, hogy szerencsétlenek vagyunk és azok is maradunk, mert
   nincs már reményünk a jobb  életre. Éppen ellenkezőleg: Isten előtt  azért
   valljuk meg bűneinket, mert él bennünk a remény, hogy Ő nem akar meghagyni
   bennünket a bűnös állapotban, hanem fel akar minket emelni. Ennek a  lelki
   felemelkedésnek az első lépése  a bűnbánat. Az  irgalmas Jézus ma  hozzánk
   fordul, és minket, bűnösöket, bűnbánókat hív.  Ha követjük őt, betér a  mi
   házunkba is.  Ez az  őszinte bűnbánat  fogalmazódik meg  a szentmisén  is,
   amikor ezt  imádkozzuk: „Uram,  nem vagyok  méltó, hogy  hajlékomba  jöjj,
   hanem csak egy szóval mondd, és meggyógyul az én lelkem”. Bűneim  ellenére
   Jézus be akar térni hozzám.

   Istenünk! Fiad, Jézus Krisztus vállalta  a kereszt súlyát. Odaadta  értünk
   az életét. Taníts meg minket, Istenünk, hogy mindennapjainkban készségesen
   vállaljuk az áldozatot. Nem beletörődést, hanem tudatos vállalást  kívánsz
   tőlünk. Add,  hogy  életünket  Krisztus szerint  alakíthassuk.  Add,  hogy
   életünket értelmesen  tudjuk leélni.  Add, hogy  feladatainkat  készséggel
   vállalhassuk.