[Evangelium] 2012-01-25

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Jan. 25., Sze, 01:00:01 CET

   2012. január 25. – Szerda, Szent Pál apostol megtérése

   Abban az  időben Jézus  megjelent a  Tizenegynek, és  így szólt  hozzájuk:
   Menjetek el  az  egész  világra, és  hirdessétek  az  evangéliumot  minden
   teremtménynek. Aki hisz és megkeresztelkedik, az üdvözül, aki nem hisz, az
   elkárhozik. A híveket ezek  a jelek fogják  kísérni: A nevemben  ördögöket
   űznek ki,  új nyelveken  beszélnek,  kígyókat vehetnek  a kezükbe,  és  ha
   valami mérget isznak, nem  árt nekik. Ráteszik a  kezüket a betegekre,  és
   azok meggyógyulnak.

   Szent Márk evangéliumának befejező sorait olvastuk a mai napon. E szavakat
   Jézus közvetlenül mennybemenetele előtt intézte az apostolokhoz, megbízván
   őket az evangélium hirdetésére. Az evangélium elfogadása és a  Krisztusban
   való hit az üdvösség feltétele.  Lehetőség minden ember számára.  Mindenki
   rendelkezik értelemmel, amellyel  felfoghatja az  evangélium tanítását  és
   felismerheti a jeleket, amelyek megerősítik az igehirdetést. De erre senki
   sem kényszeríthető. Mindenki  szabad akarattal dönthet,  hogy az  üdvösség
   útját választja, vagy elutasítja azt. Mindenkinek személyes felelőssége  a
   döntés  meghozatala.  Szent  Pál  apostol  megtérésének  mai  ünnepe  arra
   emlékeztet mindannyiunkat, hogy bármennyire is megyünk a magunk feje után,
   Isten egy  adott pillanatban  meghatározó módon,  sorsdöntően  beleszólhat
   életünkbe. Lehetőséget  ad mindenkinek,  még  a legnagyobb  bűnösöknek  is
   arra, hogy megtérjenek. Ha nem is Szent Páléhoz hasonló megrázó módon,  de
   Isten kegyelme a mi lelkünket is lassan, folyamatosan alakítja.

   Istentől jövök,  Istené vagyok,  Istenért kell  élnem! Ahogy  létemet  nem
   kaphattam mástól, csak  Istentől, úgy létemmel  nem is szolgálhatok  mást,
   mint Istent. Hogy  a világon vagyok,  az nem szükségszerű,  de ha már  így
   van, mindenképpen Istenhez kell  tartoznom. Nekem minden Istenről  beszél,
   minden Istenhez  vezet, és  Istenhez  emel föl?  Istenem! Egészen  a  tied
   akarok lenni! Add, hogy mindenek fölött csak téged szeresselek, csak érted
   éljek, hogy mind jobban  tapasztaljam, mekkora boldogság hozzád  tartozni,
   és a tiédnek lenni!