[Evangelium] 2012-01-24

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Jan. 24., K, 01:00:01 CET

   2012. január 24. - Kedd

   Egy alkalommal Jézust  fölkeresték anyja és  rokonai. De nem  mentek be  a
   házba, ahol  Jézus  tanított, hanem  hívatták  őt. Akik  körülötte  ültek,
   odaszóltak Jézusnak: „Anyád és rokonaid  kint vannak, és keresnek  téged.”
   Jézus azonban így válaszolt: „Ki az  én anyám? Kik az én rokonaim?”  Aztán
   végighordozta tekintetét a körülötte ülőkön, és csak ennyit mondott: „Ezek
   az én anyám és rokonaim. Aki teljesíti Isten akaratát, az az én testvérem,
   nővérem és anyám!”

   Jézus korában az  egész társadalom és  minden ember számára  meghatározóak
   voltak a  családi  kapcsolatok.  Ugyanez  természetesen  érvényes  Jézusra
   vonatkozólag is,  még  akkor  is,  ha  Isten  az  ő  Atyja,  hiszen  földi
   édesanyától jött a világra és családban nevelkedett fel. Éppen ezért kissé
   hidegnek  érezzük  Jézus  szavait,   amelyet  a  házon  kívül   tartózkodó
   rokonainak üzen. Jézus szavait azonban nem szabad úgy értékelnünk, hogy  a
   családi  kapcsolatok   fontosságát  megtagadva   azok  helyébe   a   lelki
   kapcsolatokat  állítja.  A  család  továbbra  is  rendkívül  fontos  marad
   számára,  de  emellett  testvéreinek  tekinti  mindazokat,  akik  tanítása
   szerint élnek. Különösen  is fontos ezt  hangsúlyoznunk egy olyan  korban,
   amikor sokan megkérdőjelezik a családi kötelékek jelentőségét. A  fiatalok
   egy rosszul  értelmezett szabadság  reményében a  mielőbbi önállóságra,  a
   családtól való elszakadásra vágyakoznak, de a családi fészek biztonságából
   kikerülve hamar kiderül, hogy képtelenek a repülésre, az önálló életre.  A
   családi közösség által nyújtott pótolhatatlan értékekre: a boldogságra,  a
   biztonságra, az  értelmi és  érzelmi fejlődésre  és az  egymásért  végzett
   munkára könnyebben rátalálunk, ha  családunk életében Jézusnak is  szerepe
   van.

   Uram, Te  szeretsz engem  a  szenvedésben is!  Uram, hiszek  irántam  való
   jóságodban és szeretetedben.  Biztosan tudom, hogy  Te gondoskodsz  rólam.
   Sok  kegyetlenség  van   a  világban.  De   a  világ  minden   természetes
   összefüggésével együtt egy magasabb hatalomnak van alávetve. Hiszem,  hogy
   Te vagy a világ Ura és Teremtője.  Hiszem, hogy minden a Te kezedben  van,
   minden ember, én is. Te Atyánk vagy, és szeretsz mindannyiunkat. Köszönöm,
   hogy Te  vagy  az  állandó  változásban  az  élet  nyugvópontja,  amelyhez
   tarthatom magam. Köszönöm, hogy szilárd életem van Benned, és így a  jövőm
   nincs a véletlenre bízva.