[Evangelium] 2012-02-25

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Feb. 25., Szo, 01:00:01 CET

   2012. február 25. – Szombat

   Amikor Jézus egyszer  Kafarnaumban járt, meglátott  egy Lévi nevű  vámost,
   aki a vámnál ült. Megszólította őt: „Kövess engem!” A vámos erre  fölkelt,
   és mindenét otthagyva, követte Jézust. Lévi azután Jézus tiszteletére nagy
   lakomát  rendezett  házában.  Jézussal  együtt  sok  vámos  és  más  ember
   telepedett az  asztalhoz.  A  farizeusok és  az  írástudók  méltatlankodva
   fordultak a tanítványokhoz: „Hogyan lehet az,  hogy ti a vámosokkal meg  a
   bűnösökkel együtt  esztek és  isztok?”  Jézus felelt  meg nekik:  „Nem  az
   egészségeseknek kell az orvos, hanem a betegeknek. Nem azért jöttem,  hogy
   az igazakat hívjam, hanem a bűnösöket, hogy megtérjenek!”

   Nem azért  jöttem,  hogy  az  igazakat hívjam,  hanem  a  bűnösöket,  hogy
   megtérjenek!  –  mondja  Jézus  a  mai  evangélium  szerint.  A   megtérés
   mindenkinek szól tehát,  de akik igaznak  és bűntelennek tartják  magukat,
   azok nem  képesek  meghallani a  bűnbánatra  hívó szót.  Megtérésem  azzal
   kezdődik,  hogy  elismerem   vétkeimet,  s   felismerem  mindazt,   amivel
   megszegtem Isten parancsait. Őszinteség  és alázat szükséges mindehhez.  A
   bűn könnyen lelkileg vakká tesz, s egy idő után már észre sem veszem, hogy
   rossz úton járok. A hosszú ideig a bűnben való megmaradás pedig  elhiteti,
   hogy  nincs  szükségem  változtatásra.  Ebből  az  állapotból  ráz  fel  a
   nagyböjti  időben   Jézus  szava:   Térjetek  meg!   Nézzetek   magatokba,
   vizsgáljátok meg  életeteket,  értékeljétek  cselekedeteiteket!  Mit  kell
   tennem?  Legyen  őszinte  önmagamhoz!   Legyen  bátorságom  beismerni   és
   megvallani bűneimet a  szentgyónásban, hogy  részesülhessek a  bűnbocsánat
   kegyelmében!

   Uram, életemben oly  sok az árnyék,  de Te azt  akarod, hogy fény  legyek.
   Bennem még  oly  sok  a  homály, de  Te  azt  akarod,  hogy  testvéreimnek
   világítsak. Magamat is alig vonszolom, de Te azt akarod, hogy testvéreimet
   hozzád vezessem, Hozzád vonzzam.  Oly üres és íztelen  vagyok Uram, de  Te
   azt akarod, hogy  a só legyek.  Uram, Te légy  életem fénye,  világossága,
   íze, jó illata! Engedd, ha velem találkoznak az emberek, Rád találjanak!