[Evangelium] 2012-02-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Feb. 21., K, 01:00:01 CET

   2012. február 21. - Kedd

   Abban az időben: Jézus és tanítványai átmentek Galileán. Jézus azonban nem
   akarta, hogy valaki megtudja ezt, mert a tanítványait készült oktatni. Ezt
   mondta nekik: „Az Emberfiát  az emberek kezére  adják, megölik, de  miután
   megölték, harmadnapra feltámad.”  Ők nem  értették ezeket  a szavakat,  de
   féltek megkérdezni Jézust.
   Ezután Kafarnaumba  értek. Amikor  már  otthon voltak,  Jézus  megkérdezte
   tőlük: „Miről vitatkoztatok az úton?” Tanítványai azonban hallgattak, mert
   az úton egymás közt arról tanakodtak, hogy ki a nagyobb közülük.
   Akkor Jézus leült, odahívta a tizenkettőt,  és így szólt: „Ha valaki  első
   akar lenni, legyen mindenki között az utolsó, és mindenkinek a  szolgája.”
   Aztán odahívott egy kisgyermeket, közéjük állította; majd magához  ölelte,
   és ezt mondta  nekik: „Aki  befogad egy  ilyen gyermeket  az én  nevemben,
   engem fogad be. Aki  pedig engem befogad, nem  engem fogad be, hanem  azt,
   aki küldött engem.”

   Jézus a tanítványi élet  egyik fontos elemére  mutat rá, amikor  példaként
   egy gyermeket  állítva  az apostolok  elé,  értésükre adja,  hogy  nem  az
   uralkodás, a hatalom vagy  a felemelkedés a  lényeges, hanem a  szolgálat.
   Nem véletlen, hogy Jézus a szolgálatot hangsúlyozza, hiszen szenvedését és
   halálát,  tehát  azt,  amiről  éppen  megelőzőleg  beszélt  nekik,  ő   is
   szolgálatnak fogja fel. Olyan szolgálat ez Jézus részéről, amelyet az Atya
   vár tőle az  emberek üdvössége  érdekében. Isten  szenvedő szolgája  lesz,
   hogy megváltásunkat szolgálja  engedelmes halálával  és feltámadásával.  A
   kérdés számunkra  az,  hogy  megértem-e Jézus  szolgálatának  lényegét  és
   akarok-e szolgáló tanítványa lenni?

   Szent Atyánk, az  élet és a  szeretet kiapadhatatlan forrása,  aki az  élő
   emberben  kinyilatkoztatod  dicsőséged  ragyogását,  és  szívébe  helyezed
   hívásod csíráját, ne engedd, hogy a mi hanyagságunk miatt megtörténhessen,
   hogy valaki nem veszi észre vagy elveszíti ezt az ajándékot, hanem  járjon
   mindenki teljes  önzetlenséggel  azon az  úton,  amelyen a  Te  szereteted
   megvalósul.
   Boldog II. János Pál pápa