[Evangelium] 2012-04-27

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Ápr. 27., P, 01:00:00 CEST

   2012. április 27. – Péntek

   Amikor Kafarnaumban Jézus az élet kenyerének mondta önmagát, vita támadt a
   zsidók között: „Hogyan  adhatja ez testét  eledelül nekünk?” –  kérdezték.
   Jézus így felelt nekik: „Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek  az
   Emberfia testét, és nem isszátok az  ő vérét, nem lesz élet bennetek.  Aki
   eszi az én testemet és  issza az én véremet, annak  örök élete van, és  én
   feltámasztom őt az utolsó napon. Az én testem valóban étel, és az én vérem
   valóban ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak  örök
   élete van, és  én feltámasztom őt  az utolsó napon.  Az én testem  ugyanis
   valóban étel és az én vérem valóban ital. Aki eszi az én testemet és issza
   az én véremet,  az bennem  marad és  én őbenne.  Amint engem  az élő  Atya
   küldött, és én az Atya által élek,  úgy az is, aki engem eszik,  énáltalam
   él. Ez a mennyből alászállott kenyér.  Nem az, amelyet atyáitok ettek,  és
   meghaltak. Aki  ezt a  kenyeret eszi,  örökké él.”  Így tanított  Jézus  a
   kafarnaumi zsinagógában.

   Amikor Jézus saját testéről és véréről, mint valóságos ételről és  italról
   beszél, a hallgatóság nem  érti szavait. Az ő  helyükben bizonyára mi  sem
   értettük volna, hiszen mindaz, amit Jézus mond, csak szenvedésének estéjén
   valósul meg, amikor  megalapítja az Oltáriszentséget.  Az utolsó  vacsorán
   történtek fényében viszont már világosan értjük ezeket a kijelentéseket. A
   kenyeret  és  a  bort  testévé  és  vérévé  átváltoztatva  adja  Jézus  az
   apostoloknak. Ezt a tettét szeretetének ajándékaként kell tekintenünk.  Az
   Eucharisztiában  Jézus  valóságosan   jelen  van,   s  szentáldozáskor   –
   teljesítve kérését –  Őt vesszük magunkhoz.  Ha az evangéliumban  szereplő
   személyekhez hasonlóan napjainkban valaki  megkérdezi tőlünk, hogy  miként
   adja   Jézus   önmagát   táplálékul,    azt   válaszolhatjuk,   hogy    az
   Oltáriszentségben, az  Eucharisztiában. A  felszentelt pap  imádsága és  a
   Szentlélek közreműködése  által változik  át a  kenyér és  a bor  Krisztus
   testévé és vérévé.  E tudásunk ellenére  az Eucharisztia titok  számunkra,
   amelyet akkor  érthetünk  meg  leginkább,  ha  nem  csupán  hisszük  Jézus
   jelenlétét, hanem valóban vele táplálkozunk.

   Nyisd meg, Urunk, a gazdagok szívét a szegények és szenvedők  szükségletei
   iránt.  Add,  hogy  a  munkanélküliek  munkaadóra  találjanak.  Segítsd  a
   hajléktalanokat,  hogy  otthonra  találjanak.  Adj  a  családoknak  minden
   nehézséget legyőző  szeretetet. A  fiataloknak nyiss  utat és  távlatot  a
   jövőbe. Oltalmazó  palástodat  terjeszd  ki a  kicsinyekre,  hogy  meg  ne
   botránkoztassák őket.