[Evangelium] 2012-04-26

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Ápr. 26., Cs, 01:00:01 CEST

   2012. április 26. – Csütörtök

   A kenyérszaporítás utáni napon  Jézus így szólt  a sokasághoz: „Senki  sem
   jöhet hozzám, ha nem vonzza az Atya, aki küldött engem. Én feltámasztom őt
   az utolsó napon. A prófétáknál ezt olvassuk: „Mindnyájan Isten tanítványai
   lesznek.” Mindaz, aki hallgat  az Atyára, és tanul  tőle, hozzám jön.  Nem
   mintha az Atyát látta  volna valaki. Csak aki  Istentől való, az látta  az
   Atyát. Bizony, bizony, mondom  nektek: Aki hisz  bennem, annak örök  élete
   van. Én vagyok  az élet  kenyere. Atyáitok  mannát ettek  a pusztában,  és
   mégis meghaltak. Itt a mennyből alászállott kenyér, hogy aki eszik belőle,
   meg ne  haljon.  Én  vagyok  a mennyből  alászállott  élő  kenyér.  Aki  e
   kenyérből eszik, örökké él. A kenyér,  amelyet adni fogok, az én testem  a
   világ életéért.”

   A kenyérszaporítás utáni mennyei kenyérről szóló jézusi beszédnek ahhoz  a
   részéhez érkeztünk a mai evangéliumban, amelyben az Isten által adott  élő
   kenyér és  az örök  élet kapcsolatáról  van szó.  Jézus szavai  szerint  a
   mennyei kenyérrel való táplálkozás szükséges az örök élethez, azaz csak az
   juthat el  az örök  üdvösségre,  aki él  ezzel  a kenyérrel,  az  üdvösség
   táplálékaként veszi magához  és hisz abban,  hogy Jézus valóságosan  jelen
   van e kenyérben.  Ebből az  következik, hogy az  Oltáriszentség az  isteni
   gondoskodás csodálatos  ajándéka  számunkra, amely  olyan  ételt  biztosít
   nekünk, amely  nem csupán  testi eledel,  hanem lelkük  tápláléka is.  Aki
   visszautasítja  e   mennyei  kenyeret,   azaz  az   Oltáriszentséget,   az
   tulajdonképpen  az  örök  életet  és  üdvösséget  is  visszautasítja.   Az
   Eucharisztia, az élő kenyér nélkül nem  élhetünk a földön és az örök  élet
   sem lehet a miénk.

   Uram,  taníts  meg  engem  igaz  nagylelkűségre!  Taníts  meg,  hogy   úgy
   szolgáljak neked, ahogy  azt megérdemled, hogy  számolgatás nélkül  adjak,
   sebeket  észre  sem  véve   harcoljak,  pihenés  nélkül  munkálkodjak,   s
   feláldozzam  magam  minden  jutalom  reménye  nélkül,  csak  azért,   hogy
   akaratodat teljesítsem!
   Szalézi Szent Ferenc