[Evangelium] 2012-04-04

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2012. Ápr. 4., Sze, 01:00:01 CEST

   2012. április 4. - Nagyszerda

   A betániai vacsora után a tizenkettő közül az egyik, akit karióti Júdásnak
   hívtak, elment a  főpapokhoz és  megkérdezte tőlük: „Mit  adtok nekem,  ha
   kezetekbe juttatom  Jézust?”  Azok  harminc ezüstöt  ígértek  neki.  Ettől
   kezdve csak a kedvező  alkalmat kereste, hogy  kiszolgáltassa őt nekik.  A
   kovásztalan kenyér ünnepének első napján  a tanítványok ezzel a  kérdéssel
   fordultak Jézushoz: „Hol  készítsük el  neked a húsvéti  vacsorát?” Ő  így
   felelt: „Menjetek be a városba, egy bizonyos emberhez, és mondjátok  neki:
   A Mester üzeni: Közel  van az én időm;  tanítványaimmal nálad költöm el  a
   húsvéti vacsorát.” A tanítványok úgy tettek, ahogy Jézus meghagyta  nekik,
   és elkészítették a húsvéti vacsorát. Amikor beesteledett, Jézus a tizenkét
   tanítvánnyal asztalhoz  telepedett. Miközben  ettek, így  szólt  hozzájuk:
   „Bizony mondom  nektek, közületek  egyvalaki  elárul engem!”  Erre  nagyon
   elszomorodtak, és sorra kérdezték őt: „Csak nem én vagyok az, Uram?” Ő így
   válaszolt: „Aki  velem  egyszerre nyúl  a  tálba,  az árul  el  engem.  Az
   Emberfia ugyan elmegy, amint megírták róla, de jaj annak, aki az Emberfiát
   elárulja! Jobb lett volna  annak az embernek, ha  meg sem születik!”  Erre
   Júdás, az áruló  is megkérdezte: „Csak  nem én vagyok  az, Mester?” Ő  így
   felelt: „Te magad mondtad!”

   Tegnap János,  ma  pedig  Máté evangéliumából  olvassuk  Júdás  árulásának
   elbeszélését. Mária a 300  dénárba kerülő kenetet  sem sajnálta az  Úrtól,
   Júdás megelégszik 30  ezüst dénárral  az árulásért.  János szerint  miután
   Jézus  megjövendöli,  hogy  valaki  közülük  elárulja  őt,  az   apostolok
   megkérdezik:  „Ki   az,  Uram?”.   Máté  egészen   személyessé  teszi   az
   érdeklődést: „Csak nem én vagyok az,  Uram?” – kérdezik sorra. Amikor  már
   bátorságot vennénk  magunkon,  hogy  mi feltegyük  ezt  a  kérdést,  akkor
   szívünkre támad a félelem: lehet, hogy éppen nekem mondja azt Jézus,  amit
   egykor Júdásnak:  „Te magad  mondtad!”  Nem szeretnék  áruló lenni,  de  a
   kérdést mégis fel kell tennem, hogy kiderüljön, mi lakik a szívemben.

   Krisztusunk, aki eljöttél e világba, hogy meglátogasd azokat, akik  várják
   az üdvösséget,  add,  hogy  a  mi  nemzedékünk  fölismerje  látogatásodnak
   idejét,  és  része  legyen  megváltásod  gyümölcseiben.  Ne  engedd,  hogy
   miattunk  és   az  új   évszázad  emberei   miatt  sírni   kelljen,   mert
   visszautasították az irgalmas Atya kezét.
   Boldog II. János Pál pápa