[Evangelium] 2011-09-24

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Sze. 24., Szo, 01:00:01 CEST

   2011. szeptember 24. – Szombat, Szent Gellért püspök és vértanú

   Abban az időben Jézus ezt  mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,  akik
   megölik a testet, de a lelket  nem tudják megölni. Inkább attól  féljetek,
   aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy fillérért ugye két
   verebet adnak?  És mégsem  hull  a földre  egy  se közülük  Atyátok  tudta
   nélkül! Nektek pedig  minden szál  hajatokat számon  tartják! Ne  féljetek
   hát: sokkal  többet értek  ti a  verebeknél! Ha  valaki megvall  engem  az
   emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van. De ha
   valaki megtagad engem az emberek előtt,  én is megtagadom őt Atyám  előtt,
   aki a mennyekben van.

   Az alaptalan és a helyes  félelemről olvasunk az evangéliumban. Az  emberi
   félelmeket mindig ellensúlyozza az Istenbe vetett bizalom és a hit. Amikor
   a feltámadt  Jézus megjelenik,  első  szavaival mindannyiszor  meg  akarja
   szüntetni a tanítványok  félelmét, amely  azonnal el  is múlik,  ha a  hit
   szemével felismerik  Őt.  A  feltámad Jézusban  és  a  feltámadásban  hívő
   embereknek a szenvedésektől, sőt még  a haláltól sem kell félniük,  hiszen
   sorsuk ugyanúgy az örök életre való feltámadás lesz, miként Krisztusé  is,
   aki önként  vállalta  a  szenvedéseket és  húsvéti  feltámadásával  örökre
   legyőzte a halált. Nincs okunk félelemre, ha hisszük, hogy Krisztussal  mi
   is feltámadunk az örök boldogságra.

   Uram, sötétlő lelkeinkre vesd a Bölcsességed ragyogó világát, hogy  fényre
   gyúl mind, hogy  Téged követ, szolgál  Neked újítva tisztaságát.  Napkelte
   hív: ember, munkába kezdj! De te, Uram, szívünkbe úgy költözz be, hogy  ez
   a Nap  ragyogjon benn  örökre,  hogy Érted  égő  tüzet sose  veszt.  Uram,
   ragyogtasd ránk a Te napod, amely nem ismerhet sosem alkonyatot.
   Szent Efrém