[Evangelium] 2011-09-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Sze. 23., P, 01:00:02 CEST

   2011. szeptember 23. - Péntek

   Amikor egyszer Jézus egyedül imádkozott, és csak tanítványai voltak  vele,
   megkérdezte tőlük: „Kinek tartanak engem az emberek?” Ők így  válaszoltak:
   „Van, aki Keresztelő Jánosnak, van, aki Illésnek, mások szerint viszont  a
   régi próféták közül támadt fel valaki.”
   Ő tovább kérdezte:  „Hát ti  kinek tartotok engem?”  Péter válaszolt:  „Az
   Isten Fölkentjének.”  Jézus  rájuk  parancsolt, hogy  ezt  ne  mondják  el
   senkinek. Majd hozzáfűzte: „Az Emberfiának sokat kell szenvednie. A vének,
   főpapok és írástudók elvetik őt, megölik, de harmadnapra feltámad.”

   A tegnapi evangéliumban olyanokról hallottunk, akik nem ismerik  valójában
   Jézust, ma pedig az apostolokat halljuk, akik mindig Jézussal vannak ezért
   a legjobban  kell ismerniük.  Szembetűnő a  válaszok közti  különbség.  Az
   apostolok, akiknek  nevében  Péter  megfogalmazza,  hogy  Jézus  az  Isten
   Fölkentje, egyre inkább megismerik Mesterüket, s megértik küldetését.  Ezt
   eredményezi a Krisztushoz való  közelség és a  szándék, hogy nyitottak  és
   befogadóak  legyenek   arra   a   kinyilatkoztatásra,   amely   Krisztusra
   vonatkozik. Ez nem a kíváncsiskodás, hanem az Úr iránti szeretet jele.  Ha
   arra törekszem, hogy  minél többet  legyek Jézus  közelében, egyre  jobban
   megismerhetem őt, s megérthetem tanításának titkát.

   Istenem, csodálatos gondviselésed által mindannyian arra vagyunk  hivatva,
   hogy Krisztus testének tagjaivá váljunk. Minden egyes tagnak öröktől fogva
   meghatároztad a maga feladatát, számolva minden ember adottságával.  Ebben
   a rendben örök  előrelátásoddal részemre  is kijelöltél  egy helyet,  ahol
   szolgálnom kell. Uram, készen állok erre a szolgálatra! Kívánj tőlem  akár
   csöndes, hangtalan  munkát,  akár  hősi  elszántságot,  nagy  áldozatokat:
   követlek, Uram!