[Evangelium] 2011-10-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Okt. 8., Szo, 01:00:01 CEST

   2011. október 8. – Szombat, Szűz Mária, Magyarok Nagyasszonya

   Abban az  időben:  Isten  elküldte  Gábor  angyalt  Galilea  Názáret  nevű
   városába egy szűzhöz, aki jegyese volt egy férfinak, a Dávid házából  való
   Józsefnek. A szűz neve Mária volt. Az angyal belépett hozzá, és így szólt:
   „Üdvöz légy, kegyelemmel teljes! Az Úr veled van! Áldottabb vagy te minden
   asszonynál!”

   Jézus  születésének   hírüladásából   olvastunk  a   bevezető   részt   az
   evangéliumban. Gábor angyal köszöntése több, mint egy egyszerű üdvözlésnél
   vagy köszönésnél,  hiszen Mária  iránti mély  tiszteletet és  megbecsülést
   fejezik ki a mondottak. Mária nagysága elismerésére utalnak a szavak, hogy
   kegyelemmel teljes  és  áldottabb  minden  asszonynál.  Mária  megérti  és
   elfogadja kiválasztottságát,  beleegyezik  az  Isteni akaratba  és  az  Úr
   alázatos és engedelmes  szolgálója lesz.  Ez a lelkület  teszi őt  naggyá.
   Alaptalan a félelem, hogy  Jézus Anyja iránti tiszteletünk  elhomályosítja
   Krisztus  dicsőségét,   hiszen   soha   nem   magára   akarja   irányítani
   figyelmünket, hanem Fiára  és Fiának üdvözítő  tetteire. Mária mindig  azt
   mondja nekünk, amit egykor a kánai menyegzőn a szolgáknak is: tegyük  azt,
   amit Jézus mond nekünk!

   Isten anyja, aki gyöngéd anyai szeretettel vetted körül Názáretben az ifjú
   Üdvözítőt, segíts nekem, hogy én is Isten gyermeke maradhassak!
   Istenem, mindenemet  neked köszönhetem:  életemet, szüleimet,  barátaimat.
   Olyan sokan vannak, akik mindezeknek  nem örülhetnek: a vakok, a  betegek,
   az elhagyott gyermekek, az éhezők.
   Most minden  bűnömet teljes  szívemből bánom,  és nem  szeretném őket  még
   egyszer elkövetni. A te segítségeddel azon fogok fáradozni, hogy többé  ne
   vétkezzem.
   Szűz Mária, Isten anyja, könyörögj értem most, amikor megvallom vétkeimet,
   amelyek eltávolítottak engem szent Fiadtól!