[Evangelium] 2011-11-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Nov. 23., Sze, 01:00:01 CET

   2011. november 23. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus  így  készítette elő  tanítványait  a  rájuk  váró
   megpróbáltatásokra: „Kezet emelnek  rátok, és  üldözni fognak  benneteket.
   Kiszolgáltatnak a zsinagógáknak és börtönbe vetnek. Királyok és helytartók
   elé hurcolnak az én nevemért, azért hogy tanúságot tegyetek. Véssétek  hát
   szívetekbe: Ne  törjétek fejeteket  előre, hogyan  védekezzetek. Én  olyan
   ékesszólást és bölcsességet adok  majd nektek, hogy egyetlen  ellenfeletek
   sem  tud  ellenállni  vagy  ellentmondani.  Kiszolgáltatnak  benneteket  a
   szülők, testvérek,  rokonok  és barátok,  s  közületek némelyeket  meg  is
   ölnek. Az én nevemért mindenki  gyűlölni fog titeket. De egyetlen  hajszál
   sem vész el a fejetekről. Állhatatossággal őrzitek meg lelketeket.”

   Jézus a rájuk váró nehézségekre és üldözésekre figyelmezteti tanítványait,
   arra bátorítva  őket,  hogy  mindezek  ellenére  őrizzék  meg  hitüket  és
   maradjanak vele közösségben. Fontos azt is látni, hogy az üldözések  éppen
   a Jézusban való hitük miatt fogják  érni a tanítványokat, tehát nem  saját
   személyük miatt.  Mennybemenetele  előtt  Jézus megígérte,  hogy  a  világ
   végéig tanítványaival.  Ígérete  arra is  vonatkozik,  hogy a  végső  idők
   megpróbáltatásai közepette  sem  hagyja  el  őket,  hanem  velük  lesz.  E
   jelenlét az, ami igazi bátorságot ad a tanúságtételhez, s ha szükséges, az
   önfeláldozáshoz. Tartsunk ki a mindvégig velünk lévő Krisztus mellett!

   Istenünk, te felbecsülhetetlen ajándékot helyeztél életünkbe.  Mindenkinek
   fölajánlod a  lehetőséget,  hogy  jelenléted fényének  tükre  lehessen.  A
   Szentlélek  által  szereteted  szándékát  nem  kőtáblákra,  hanem  szívünk
   mélységeibe vésed. És  lelkünket betöltő békességed  által képessé  teszel
   minket arra, hogy szebbé tegyük mindazok életét, akiket reánk bíztál.

   Sokszor hallom  felnőttektől: "Gyerekkoromban  olyan gyönyörű  karácsonyok
   voltak és  olyan  szép  történeteket olvastam  az  ünnepek  alatt."  Azért
   készítettem a  gyerekeknek a  karácsonyi könyvet  (tele színes  képekkel),
   hogy 20-30 év múlva is ugyanezt mondják majd a felnőttek. :-)
   István atya

   Kedves barátaim!
   Megjelent  A  betlehemi  pásztor   című  képes  gyermekkönyvem.  A   kötet
   történetei egy gyermek szemével tárják elénk Jézus születésének titkát.  A
   sok-sok színes rajz Magyar Krisztina munkája.
   A könyv ára: 900  Ft + postaköltség:  100 Ft/db Magyarországra  (külföldre
   jelentősen több).
   A könyv  megrendelhető tőlem  a  zalalovo at gmail.com címen  (boltokban  nem
   kapható). A  megrendeléshez,  kérem, küldje  el  az Ön  nevét,  postacímét
   irányítószámmal, a kiadvány címét és a darabszámot. Köszönöm!
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
   Információ: http://zalalovo.plebania.hu/list/news/gyermekkonyv_karacsonyra