[Evangelium] 2011-11-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Nov. 8., K, 01:00:02 CET

   2011. november 8. – Kedd

   Abban az időben Jézus így szólt tanítványaihoz: Melyiktek mondja béresének
   vagy bojtárjának, amikor  a mezőről  hazajön: „Gyere ide  tüstént, és  ülj
   asztalhoz.” Nem ezt  mondja-e inkább: „Készíts  nekem vacsorát, övezd  fel
   magadat, és szolgálj ki, amíg eszem és iszom! Aztán majd ehetsz és  ihatsz
   te is?” S talán megköszöni a szolgának, hogy teljesítette parancsait?  Így
   ti  is,   amikor  megteszitek,   amit  parancsoltak   nektek,   mondjátok:
   haszontalan szolgák vagyunk, hiszen csak  azt tettük, ami a  kötelességünk
   volt.

   Jézus nem uralkodni jött a világra, hanem az emberek üdvösségét szolgálni.
   Szolgálata a keresztig,  a kereszthalálig  vezetett. Engedelmességének  és
   szolgálatának értékét és méltóságát a szeretet adja meg, amelyet  mindazok
   iránt érez, akiket  szolgál, s akikért  életét áldozza. Azokat  szolgálja,
   akik oly sokszor megtagadják az Istennek végzett szolgálatot.
   A szolgálat igazi  lelkületét Jézustól tanulhatjuk  meg, aki  egyértelművé
   teszi számunkra,  hogy az  embereknek szolgálva  magának Istennek  végzünk
   szolgálatot. Nem rabszolgaságra vagy kényszermunkára hív bennünket,  hanem
   arra, hogy teljes szabadsággal, a  Szentlélekben megújulva és az  üdvösség
   reményében Urunknak szenteljük egész életünket.

   Ó, végtelen Szeretet, aki az Atyától és a Fiútól származol, add meg  nekem
   az istengyermekség szellemét,  taníts meg arra,  hogyan kell mindig  Isten
   gyermekéhez méltóan cselekednem!  Maradj bennem!  Add, hogy  én is  mindig
   benned maradjak, és úgy szerethesselek,  ahogyan te szeretsz engem!  Nálad
   nélkül semmi vagyok. Magamtól semmire sem megyek. De egyesíts  önmagaddal,
   tölts el  szereteteddel,  hogy  általad  az Atyával  és  a  Fiúval  mindig
   egyesüljek!