[Evangelium] 2011-05-31

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Május. 31., K, 01:00:02 CEST

   2011. május 31. - Kedd

   Búcsúbeszédében Jézus ezt mondta tanítványainak: „Most elmegyek ahhoz,
   aki küldött engem. Senki sem kérdi közületek, hová mégy. De mivel ezt
   mondtam nektek, szomorúság tölti el szíveteket. Pedig én az igazságot
   mondom: Jobb nektek, ha én elmegyek, mert ha nem megyek el, a
   Vigasztaló nem jön el hozzátok. De ha elmegyek, majd elküldöm őt
   nektek. Amikor eljön, meggyőzi majd a világot a bűnről, az igazságról
   és az ítéletről. A bűnről: mert nem hittek bennem. Az igazságról: mert
   az Atyához megyek, és már nem láttok engem. Az ítéletről: mert a világ
   fejedelmét már elítélték.”

   Jézus arról beszél a mai evangélium szerint a tanítványoknak,, hogy ne
   szomorkodjanak távozása miatt, hanem örüljenek, mert elmenetelét
   követően elküldi a Szentlelket, aki mindig az őt követőkkel marad. Az
   eljövendő Szentlelket Jézus többször is az Igazság Lelkének nevezi, aki
   megvilágosítja a bűnösök értelmét, hogy felismerjék vétkeiket és
   bűnbánatot tartsanak. Ezzel elkerülhetik azt, hogy a végső ítéletkor a
   kárhozatra kerüljenek.
   Sok ember ugyanis nem látja át, hogy milyen súlyos dolog az, ha Isten
   ellen bűnt követ el, s nem gondol annak következményeire. Pedig aki a
   földi életben visszautasítja Isten szeretetét és nem fogadja el az ő
   irgalmát, az a halál utáni életben is kizárja magát az Istennel való
   közösségből. Ahogyan a Szentlélek az Isten ajándéka számunkra, ugyanúgy
   a bűnbánat és a kiengesztelődés is. Felébreszti bennünk a vágyat, hogy
   visszatérjünk hozzá az atyai házba. Ne halasszuk el ezt a lehetőséget,
   hanem induljunk felé, az irgalom Istene felé.

   Szűz Mária égi anyám, ó hallgasd meg az én imám, hozzád szólok benned
   bízva, szomorúak nagy vigasza. Sok bánat a földi életem, segíts nekem
   elviselnem. Nyújtsd ki mennyből szent kezedet, segíts vinni
   keresztemet. Kérjed értem szent fiadat, tudom jól, hogy terád hallgat.
   Hogy majd az ő szent nevében köszönthetlek fönt az égben. Óh hallgasd
   meg kérésemet, hogy dicsérjem szent nevedet. És fogadd el az én imám
   Szűz Mária édes anyám.

   ________________________________
   \
   Aktuális:
   Kedves Barátaim!
   Köszönöm mindazoknak, akik csatlakoztak a Táborozzon 1000 gyermek!
   akcióhoz. Úgy néz ki, hogy összejön a tervezett támogatás, és időközben
   a plébániák is folyamatosan jelentkeznek, összejön az 1000 támogatandó
   táborozó gyermek, jó helyre jut az adomány.
   Egy tábor kérése azonban nagyságrendekkel kiemelkedik a többi közül
   mind a létszám, mind a jelentősége tekintetében. Az egyetemi lelkészség
   450 Kárpátaljáról, Csángóföldről, Erdélyből és Délvidékről érkező
   gyermeket táboroztat egy hétig idehaza, s az egyetemisták végzik az
   önkéntes szolgálatot. Nagyon sajnálnám, ha éppen határon túli gyerekek
   maradnának ki a támogatásból. Kérlek benneteket, hogy segítsünk
   legalább 50 vagy 100 gyermeknek. Az egy gyermekre jutó költség
   oda-vissza utazással, szállással, étkezéssel és programokkal 15 ezer
   forint. Talán van között száz személy, aki egy gyermeket támogatni tud,
   vagy legalább ketten egy gyermeket. Segítsünk, hogy a magyar gyermekek
   eljussanak Magyarországra! Aki máshogyan nem tud segíteni, kérem,
   legalább imádkozzon, hogy sikerüljön.
   A jó Isten áldását kérem mindazokra, akik a határon túli magyar
   gyerekeket támogatják!
   Szeretettel: István atya
   Információ: http://zalalovo.plebania.hu
   A Táborozzon 1000 gyermek! akcióra szánt adományát a Zalalövői Plébánia
   számlájára küldheti. A közlemény rovatban kérjük feltüntetni:
   "gyermektábor" Köszönjük támogatását!
   1. Átutalás: Számlatulajdonos: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003 Közlemény rovat: gyermektábor
   2. On-line bankkártyás adomány: A www.zalalovo.plebania.hu honlap
   Támogatás oldalán (http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas). Az adomány
   céljánál, kérjük válassza a "gyermektábor"