[Evangelium] 2011-05-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Május. 3., K, 01:00:03 CEST

   2011. május 3. – Kedd, Szent Fülöp és Szent Jakab apostolok

   Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: „Én vagyok az út, az
   igazság és az élet. Senki sem juthat el az Atyához, csak általam. Ha
   ismernétek engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek
   őt, és látjátok.” Fülöp megjegyezte: „Uram, mutasd meg nekünk az Atyát,
   és ez elég nekünk.” Jézus így válaszolt: „Már olyan régóta veletek
   vagyok, és nem ismersz engem, Fülöp? Aki engem lát, az látja az Atyát
   is. Hogyan mondhatod hát: Mutasd meg nekünk az Atyát? Nem hiszed talán,
   hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket
   hozzátok intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám
   cselekszi, aki bennem van. Higgyétek el, hogy én az Atyában vagyok, és
   az Atya énbennem! Ha másért nem, legalább a tetteimért higgyétek!
   Bizony, bizony, mondom nektek: Aki hisz bennem, ugyanazokat a tetteket
   fogja végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet
   azoknál, mert én az Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az
   Atyától, megteszem nektek, hogy az Atya megdicsőüljön a Fiúban, Ha
   pedig tőlem kértek valamit a nevemben, azt is teljesítem.”

   Szent János evangéliumának 12. fejezetében arról olvashatunk, hogy
   görög zarándokok érkeznek Jeruzsálembe, akik ezzel a kéréssel fordulnak
   Fülöp apostolhoz: „Látni szeretnénk Jézust” (Jn 12,21). Ma pedig azt a
   részt olvastuk, amikor maga Fülöp fordul Jézushoz egy hasonló kéréssel:
   „Mutasd meg nekünk az Atyát!” (Jn 14,8).
   A görögök bizonyára csak nagyon keveset hallottak Jézusról, s
   valószínű, hogy inkább Jézus csodáinak vagy más különleges tetteinek
   híre juthatott el hozzájuk, és nem a tanítása. Isten megismerésének
   első lépése az, hogy Jézushoz fordulunk, megismerkedünk személyével és
   életével, hallgatjuk tanítását, olvassuk örömhírét. Ezt a tanítás
   hallgatva második lépésként észrevesszük, hogy a mennyei Atyáról és
   Isten Országáról szól hozzánk. Jézusnak ugyanis az a küldetése, hogy
   megismertesse az Atyán a világban az emberekkel. Amikor már
   megismerkedtünk vele, amikor már tanítványai vagyunk, akkor Fülöphöz
   hasonlóan, már mi is az Atyára leszünk kíváncsiak, és őt szeretnénk
   látni. Keressük Jézust, mert csak ő tudja megmutatni nekünk a mennyei
   Atyát. Krisztus szenvedő arcán keresztül mutatkozik meg számunkra az
   Atya irántunk való végtelen szeretete. A feltámadt Krisztus arcán
   keresztül az Atya irgalmas arca tekint ránk.

   Fogadd szívesen, Uram, Istenem, fölajánlásomat és végtelen
   dicséretedre, fogyhatatlan magasztalásodra irányuló vágyódásomat,
   hiszen ezek kijárnak neked, mert kimondhatatlanul nagy és hatalmas
   vagy.
   Ezzel fordulok hozzád és szeretnék hozzád fordulni minden nap, minden
   időben, és arra kérek minden mennyei lelket, minden benned hívőt, hogy
   velem együtt adjon hálát neked és dicsőítsen téged.