[Evangelium] 2011-06-02

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Jún. 2., Cs, 01:00:02 CEST

   2011. június 2. - Csütörtök

   Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: „Még egy kis idő és már
   nem láttok engem, és ismét egy kis idő és viszontláttok engem, (mert az
   Atyához megyek.)” Tanítványai erre így tanakodtak: „Mit akar mondani
   ezzel: Még egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő és
   viszontláttok engem? És hogy: Az Atyához megyek? Mit jelent az, hogy:
   Még egy kis idő? Nem értjük, mit beszél.” Jézus észrevette, hogy
   kérdezni akarják, így szólt tehát hozzájuk: „Azon tanakodtok, hogy azt
   mondtam: Még egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő
   és viszontláttok engem? Bizony, bizony, mondom nektek: Sírni fogtok és
   jajgatni, a világ pedig örül. Szomorkodni fogtok, de szomorúságtok
   örömre fordul.”

   Jézus arról beszél tanítványainak, hogy távozása miatt szomorkodni
   fognak, de szomorúságuk örömre fog változni. A szövegkörnyezetből
   egyértelműen kiderül, hogy a szomorúság megszűnése a Szentléleknek lesz
   köszönhető, akit Jézus Vigasztalónak nevez.
   A Szentlélek vigasztaló tevékenysége azonban sokkal komolyabb, mintsem
   leszűkíthetnénk valamiféle lelki megnyugtatásra. A Lélek ugyanis
   megérteti a hívőkkel, hogy Jézus távozása a küldetésének a része. A
   Lélek segít minket Jézus küldetésének és tanításának teljes
   megértésében és elfogadásában. A Lélek arra lelkesít, hogy Krisztus
   művét folytatva hirdessük az Evangéliumot a világban. A Lélek megerősít
   bennünket, hogy Jézus mennyben lakását ne tartsuk távollétnek, hanem a
   Lélek jelenlétében megérezzük Krisztus jelenlétét is. A Szentlélek
   működésének eredményeként a jézusi tanítás tovább él az Egyházban.
   Valóban örülhet az a hívő, akivel mindezt megérteti a Szentlélek, s aki
   a Lélek indításait követve részt vállal a világ megszentelésében.

   Minden ember számára Jézus az Ember. Ő a szegények ínsége, az éhezők
   reménye, a szeretők öröme. Ő az élő Kenyér, akit nem az Őt befogadó
   hasonít magához, hanem Ő vesz át minket, a tápláltakat, magába,
   titokzatos Testébe, hogy mindenki mindenben Krisztus legyen. Ő az Ámen.
   Ki Őbenne bízik, az üdvözül.

   ________________________________
   \
   Aktuális:
   Kedves Barátaim!
   Köszönöm mindazoknak, akik csatlakoztak a Táborozzon 1000 gyermek!
   akcióhoz. Úgy néz ki, hogy összejön a tervezett támogatás, és időközben
   a plébániák is folyamatosan jelentkeznek, összejön az 1000 támogatandó
   táborozó gyermek, jó helyre jut az adomány.
   Egy tábor kérése azonban nagyságrendekkel kiemelkedik a többi közül
   mind a létszám, mind a jelentősége tekintetében. Az egyetemi lelkészség
   450 Kárpátaljáról, Csángóföldről, Erdélyből és Délvidékről érkező
   gyermeket táboroztat egy hétig idehaza, s az egyetemisták végzik az
   önkéntes szolgálatot. Nagyon sajnálnám, ha éppen határon túli gyerekek
   maradnának ki a támogatásból. Kérlek benneteket, hogy segítsünk
   legalább 50 vagy 100 gyermeknek. Az egy gyermekre jutó költség
   oda-vissza utazással, szállással, étkezéssel és programokkal 15 ezer
   forint. Talán van között száz személy, aki egy gyermeket támogatni tud,
   vagy legalább ketten egy gyermeket. Segítsünk, hogy a magyar gyermekek
   eljussanak Magyarországra! Aki máshogyan nem tud segíteni, kérem,
   legalább imádkozzon, hogy sikerüljön.
   A jó Isten áldását kérem mindazokra, akik a határon túli magyar
   gyerekeket támogatják!
   Szeretettel: István atya
   Információ: http://zalalovo.plebania.hu
   A Táborozzon 1000 gyermek! akcióra szánt adományát a Zalalövői Plébánia
   számlájára küldheti. A közlemény rovatban kérjük feltüntetni:
   "gyermektábor" Köszönjük támogatását!
   1. Átutalás: Számlatulajdonos: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003 Közlemény rovat: gyermektábor
   2. On-line bankkártyás adomány: A www.zalalovo.plebania.hu honlap
   Támogatás oldalán (http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas). Az adomány
   céljánál, kérjük válassza a "gyermektábor"