[Evangelium] 2011-12-02

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Dec. 2., P, 01:00:00 CET

   2011. december 2. - Péntek

   Tanítóútján egyik alkalommal két vak követte Jézust. Egyre ezt kiáltozták:
   „Könyörülj rajtunk,  Dávid  fia!”  Amint hazaérkezett,  bementek  hozzá  a
   vakok.  Jézus  megkérdezte   tőlük:  „Hiszitek-e,   hogy  tudok   segíteni
   rajtatok?” „Hisszük, Uram!” – felelték azok. Akkor megérintette  szemüket,
   és így szólt: „Legyen  a hitetek szerint!” Erre  megnyílt a szemük.  Jézus
   pedig rájuk parancsolt:  „Vigyázzatok, ezt  senki meg ne  tudja!” Ám  azok
   elmenvén, elhíresztelték a dolgot az egész vidéken.

   Izajás próféta az  eljövendő messiási  időkről szólva  arról beszél,  hogy
   hallókká válnak a süketek,  a vakok újra látni  fognak, uralomra jutnak  a
   szelídek és  örömre  változik a  szegények  szomorúsága. Mindez  nem  csak
   jövendölés, hanem  Isten  ígérete is,  amely  Jézus személyében  fog  majd
   beteljesedni. Ő  az,  aki  isteni  hatalmával  meggyógyítja  a  betegeket,
   megnyitja a süketek fülét és a vakok szemét. Ő nem csak boldognak nevezi a
   szelídeket és a szegényeket, hanem meg is adja nekik ezt a boldogságot.  A
   Megváltó érkezése az én életembe is változást hoz azáltal, hogy a bűnbánat
   révén megtisztítja és meggyógyítja  lelkemet. Közelgő jövetele töltsön  el
   engem is a megváltottak igazi, lelki örömével!

   Ó, hosszan tűrő, jóságos Úr, ments meg engem! Ments meg engem, Isten  Fia,
   Krisztus, aki egyedül vagy bűn nélkül. Engedd meg, Üdvözítőm, hogy  részem
   legyen isteni életedben, hogy  ne maradjon többé  bennem semmi idegen,  és
   mindenkor a te akaratodat cselekedjem.
   Szent Efrém