[Evangelium] 2011-12-01

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Dec. 1., Cs, 01:00:00 CET

   2011. december 1. - Csütörtök

   A hegyi beszédben  Jézus így  szólt tanítványaihoz: „Nem  mindaz, aki  azt
   mondja nekem: Uram, Uram! – jut be a mennyek országába, hanem csak az, aki
   teljesíti mennyei Atyám akaratát.  Aki hallgatja tanításomat, és  tettekre
   is váltja, hasonlít a bölcs emberhez, aki házát sziklára építette. Szakadt
   a zápor, ömlött az  ár, süvöltött a  szél és rázúdult a  házra, de az  nem
   dőlt össze,  mert  sziklára  épült.  Mindaz  pedig,  aki  hallgatja  ugyan
   tanításomat, de tettekre nem váltja, hasonlít a balga emberhez, aki  házát
   homokra építette.  Szakadt a  zápor, ömlött  az ár,  süvöltött a  szél  és
   rázúdult a házra. Az összedőlt, és nagy romhalmaz lett belőle.”
   Mt 7,21. 24-27

   Elmélkedés:

   Izajás próféta az  eljövendő messiási  időkről szólva  arról beszél,  hogy
   hallókká válnak a süketek,  a vakok újra látni  fognak, uralomra jutnak  a
   szelídek és  örömre  változik a  szegények  szomorúsága. Mindez  nem  csak
   jövendölés, hanem  Isten  ígérete is,  amely  Jézus személyében  fog  majd
   beteljesedni. Ő  az,  aki  isteni  hatalmával  meggyógyítja  a  betegeket,
   megnyitja a süketek fülét és a vakok szemét. Ő nem csak boldognak nevezi a
   szelídeket és a szegényeket, hanem meg is adja nekik ezt a boldogságot.  A
   Megváltó érkezése az én életembe is változást hoz azáltal, hogy a bűnbánat
   révén megtisztítja és meggyógyítja  lelkemet. Közelgő jövetele töltsön  el
   engem is a megváltottak igazi, lelki örömével! Ne csupán hallgassam az  Úr
   szavait, hanem tegyem is meg azt!

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására!
   Szent Ágoston