[Evangelium] 2011-08-05

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Aug. 5., P, 01:00:02 CEST

   2011. augusztus 5. – Péntek

   Egy alkalommal Jézus így szólt tanítványaihoz: Ha valaki követni akar
   engem, tagadja meg magát, vegye föl keresztjét, és kövessen! Mert
   mindaz, aki meg akarja menteni életét, elveszíti azt; és aki énérettem
   elveszíti életét, megtalálja azt. Mert mit használ az embernek, ha az
   egész világot megnyeri is, de a lelke kárt szenved? Mit is adhatna az
   ember cserébe saját lelkéért? Az Emberfia pedig el fog jönni Atyjának
   dicsőségében, angyalai kíséretében, és megfizet mindenkinek tettei
   szerint. Bizony, mondom nektek: Az itt állók közül néhányan nem halnak
   meg, amíg meg nem látják az Emberfiát, amint eljön országában.
   Mt 16,24–28

   Elmélkedés:
   Nem csak Krisztus életéhez tartozik hozzá a szenvedés – ahogyan erről a
   tegnapi evangéliumban olvastunk – hanem Jézus tanítványainak az
   életéhez is. A mai rész szerint mindenkinek, aki követni akarja Jézust,
   ugyanazt a sorsot kell vállalnia, amelyet Neki is el kellett
   szenvednie. Nem tudunk elmenekülni a szenvedések elől, s nincs is erre
   szükség, mert mindez beletartozik Isten szándékaiba. A mi életünkben
   ugyanúgy, mint Jézuséban. A kereszt felvétele és hordozása a számunkra
   is az Isten akaratának való engedelmesség jele. Aki már sokszor szinte
   kényszeredetten keresi élete boldogságát, nem fogja azt megtalálni.
   Először mindig Istenre kell figyelnünk, s azt kell megtudnunk és
   elfogadnunk, hogy Ő hogyan szeretne boldogítani minket.

   Uram, Istenem, őrizz meg engem attól, hogy valaha is terhesnek érezzem
   a munkát, vagy kedvetlen legyek hivatásomban.
   Adj kitartást, örömet, mellyel végzem a munkámat, valamint hasznosan,
   jól gazdálkodjam az idővel, ne fecséreljem el haszontalan
   beszélgetéssel, vagy időtöltéssel.
   Adj nekem oly erős szeretetet, hogy az, amit mára rendeltél nekem, ne
   teher legyen, hanem öröm.