[Evangelium] 2011-04-15

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Ápr. 15., P, 01:00:04 CEST

   2011. április 15. - Péntek

   Egy alkalommal a zsidók köveket ragadtak, hogy megkövezzék Jézust. Erre
   ő megkérdezte tőlük: „Sok jótettet vittem végbe köztetek Atyám nevében.
   Melyik jócselekedetért akartok megkövezni engem?” A zsidók ezt
   válaszolták: „Nem a jócselekedetért, hanem a káromkodás miatt akarunk
   megkövezni, mert ember létedre Istenné teszed magadat.” Jézus ezt
   felelte: „A Szentírásban nemde ez áll: Én mondottam: istenek vagytok?
   Ha már azokat is isteneknek mondja az írás, akikhez Isten igéje szólt –
   és az írás nem veszítheti érvényét –, hogyan mondhatjátok arról, akit
   az Atya megszentelt és a világba küldött: Káromkodol! – mert azt
   mondtam, hogy Isten Fia vagyok? Ha nem cselekszem Atyám tetteit, ne
   higgyetek nekem! De ha azokat cselekszem, és nekem nem akartok hinni,
   higgyetek a tetteknek, hogy végre lássátok és elismerjétek: az Atya
   énbennem van és én az Atyában.” Erre ismét el akarták fogni őt, de
   kiszabadította magát kezükből. Ezután Jézus újra a Jordánon túlra ment,
   arra a helyre, ahol János először keresztelt, és ott is maradt. Sokan
   keresték fel, mert így vélekedtek: „János ugyan egyetlen csodát sem
   tett, de amit Jézusról mondott, az igaznak bizonyult.” És sokan hittek
   Jézusban.

   Jézus visszatér arra a helyre, ahol nyilvános működése elkezdődött.
   Visszamegy a Jordán folyóhoz, ahol annak idején Keresztelő Jánostól
   részesült a keresztségben. Jézus küldetésének végéhez érkezvén János
   evangélista fontosnak tartja kiemelni, hogy az emberek hittek Jézusban,
   azaz küldetése eredménnyel járt. Éppen az volt a küldetése, hogy
   megismertesse az emberekkel az igaz Istent és megmutassa számukra Isten
   Országa megvalósulását. A vallási vezetők azonban kudarcot vallanak e
   terülten. Jézusnak az Atyáról tett kijelentéseit káromkodásnak
   minősítik. Elítélésekor ez lesz majd a vád elleni. Mégsem titkolja
   isteni származását, amely a kereszten mutatkozik majd meg igazán.

   Atyánk! Itt vagyok szolgáltadra, a Te gyermeked, hogy rajtam keresztül
   folytasd szereteted munkáját a világban azáltal, hogy Jézust adod
   nekem, rajtam keresztül másoknak és az egész világnak. Imádkozzunk
   egymásért, hogy Jézus szerethessen bennünk és általunk azzal a
   szeretettel, mellyel az Atya szereti Őt.
   Boldog Kalkuttai Teréz