[Evangelium] 2011-04-01

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2011. Ápr. 1., P, 01:00:02 CEST

   2011. április 1. - Péntek

   Abban az időben egy írástudó megkérdezte Jézustól: „Melyik az első a
   parancsok közül?” Jézus így válaszolt: „Ez az első: Halld, Izrael! Az
   Úr, a mi Istenünk, az egyetlen Úr. Szeresd Uradat, Istenedet teljes
   szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és minden erődből! A
   második hasonló ehhez: Szeresd felebarátodat, mint önmagadat! Ezeknél
   nincs nagyobb parancsolat.”
   Az írástudó erre azt válaszolta: „Valóban, jól mondtad, Mester, hogy ő
   az Egyetlen, és hogy rajta kívül nincs más. És azt is, hogy őt teljes
   szívünkből, teljes elménkből és teljes erőnkből szeretni,
   embertársunkat pedig úgy szeretni, mint saját magunkat, többet ér
   minden égő- vagy véres áldozatnál.”
   Jézus az okos felelet hallatára megdicsérte: „Nem jársz messze Isten
   országától.” Ezután már több kérdést nem mertek neki föltenni.
   Mk 12,28b-34

   Elmélkedés:
   Jézus a szeretet parancsában látja a legfőbb törvényt, amely szeretet
   egyrészt Isten, másrészt az embertársak felé irányul. A szeretet
   parancsa azonban nem külső kényszerként vagy kényszerítő erőként
   nehezedik ránk, hanem a szívünkbe írt törvény. Isten írta minden ember
   szívébe. A szeretet gyakorlására ennélfogva nem lehet senkit sem
   kényszeríteni, hanem a szívünk mélyéről feltörő szándék. Aki már érezte
   Isten szeretetét, illetve megtapasztalta Isten jelenlétét, aki maga a
   szeretet, az egészen természetesnek tartja e szeretet viszonzását,
   valamint az isteni szeretet továbbsugárzását az emberek felé. Legyen a
   szeretet életünk legfőbb vezérelve, amely meghatározza
   cselekedeteinket!

   Uram! Vezess engem a halálból az életre, a hazugságból az igazságra.
   Vezess engem a kétségbeesésből a reménységre, a félelemből a bizalomra.
   Vezess engem a gyűlöletből a szeretetre, a háborúból a békére.
   Engedd, hogy béke töltse be szíveinket, a mi világunkat és az egész
   világmindenséget!
   Boldog Kalkuttai Teréz