[Evangelium] 2010-09-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Sze. 23., Cs, 01:00:01 CEST

   2010. szeptember 23. - Csütörtök

   Heródes, a  negyedes  fejedelem mindenről  értesült,  amit Jézus  tett  és
   hirdetett. Nyugtalanság fogta el, mert  egyesek azt mondták: János  támadt
   fel a halálból.  Mások szerint: Illés  jelent meg újra.  Voltak, akik  azt
   állították: A  régi próféták  közül kelt  életre valamelyik.  Heródes  így
   töprengett: Jánost  lefejeztettem.  Ki  lehet  hát  az,  akiről  ilyeneket
   hallok? És kereste az alkalmat, hogy személyesen láthassa Jézust.

   Jézus tanításának és tetteinek híre Heródeshez is eljutott. Még ő is,  aki
   nem sokkal  korábban  lefejeztette  Keresztelő Jánost,  arra  ösztönzik  a
   Jézusról hallottak,  hogy  keresse  a vele  való  személyes  megismerkedés
   lehetőségét.  De   csak  kíváncsiságból   és  félelemből   akar   Jézussal
   találkozni. Kíváncsi arra, hogy ki lehet az az ember, aki csodatévő erővel
   rendelkezik, s  attól  fél, hogy  egy  népszerű és  hatalommal  rendelkező
   személy elveheti  uralmát. Az  emberek sok  minden gondolnak  Jézusról,  s
   látszik, hogy  fogalmuk sincs  arról,  hogy a  mennyei  Atya küldte  őt  a
   világba. Mi azért  akarjuk Jézust és  tanítását megismerni, hogy  aszerint
   éljünk.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Uram, nagy öröm  él szívemben,  mert beszálltál életem  hajójába és  ezzel
   részt vállaltál  emberi életemből.  Azért teszed  ezt, hogy  velem  együtt
   indulj a világ nagy tengere felé. A magam ereje sokszor kevésnek bizonyul.
   Kudarc és sikertelenség ér  nap mint nap, de  a veled való találkozás  óta
   újra erőt érzek  magamban, és  lelkesedést, hogy  ismét érted  fáradozzak.
   Taníts  engem,  hogy  mindig  engedelmeskedjek  szavadnak  és  emberhalász
   legyek,  aki  bátran   indulok  az   emberekhez,  hogy   hirdessem  a   te
   Evangéliumodat.