[Evangelium] 2010-10-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Okt. 21., Cs, 01:00:02 CEST

   2010. október 21. - Csütörtök

   Abban az időben Jézus így szólt tanítványaihoz: „Azért jöttem, hogy tüzet
   gyújtsak a földön. Mi mást akarnék, mint hogy lángra lobbanjon!
   Keresztséggel kell megkereszteltetnem. Mennyire várom, hogy ez
   beteljesedjék! Azt gondoljátok, azért jöttem, hogy békét hozzak a földre?
   Mondom nektek, nem azt, hanem szakadást. Ezentúl, ha öten lesznek egy
   házban, megoszlanak egymás között: három kettő ellen, és kettő három ellen.
   Szembekerül apa a fiával és fiú az apjával, anya a lányával és lány az
   anyjával, anyós a menyével és meny az anyósával.”
   Azért jöttem, hogy tüzet gyújtsak a földön - mondja Jézus a mai
   evangéliumban. Az Isten iránti szeretet tüzét akarja meggyújtani, felszítani
   bennünk, hogy ez a tűz minket is megtisztítson. Ez jelzi számunkra, hogy
   Isten minket is kiválasztott, nekünk is fel szeretné fedni önmagát, hogy
   megismerjük szeretetét. Istent azonban nem mindenki fogadja el, nem mindenki
   akarja megismerni. Vannak, akik elutasítják. Ez okozza a szakadásokat az
   emberek között, sőt olykor még a családokon belül is.

   Urunk, Jézus, aki saját magaddal fizettél értünk, add meg nekünk, jóllehet
   méltatlanok vagyunk erre az árra, hogy teljesen, tökéletesenés mindenben
   megadjuk magunkat kegyelmednek.
   Így, kínszenvedésed képéhez alakulva, hadd szerezzük vissza, amit a bűnnel
   elvesztettünk: istenséged képét.
   Szent Bonaventura