[Evangelium] 2010-10-09

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Okt. 9., Szo, 01:00:00 CEST

   2010. október 9. - Szombat

   Egy alkalommal, amikor Jézus tanított, felkiáltott egy asszony a tömegből:
   "Boldog a méh, mely  hordozott téged, és az  emlő, amely táplált!" Erre  ő
   így válaszolt: "És még milyen boldogok azok, akik Isten szavát  hallgatják
   és meg is tartják!"

   A tömegből felkiáltó asszony Jézus édesanyját nevezi boldognak, ő  viszont
   még  boldogabbnak  tartja  azokat,   akik  hallgatják  tanítását.  A   két
   kijelentés semmiképpen nem hordoz ellentmondást önmagában. Közös alapjukat
   könnyű megtalálnunk,  s  ez  nem  más,  mint  a  Jézussal  való  személyes
   kapcsolat, ami minden emberi boldogság alapja.
   Mária, Jézus  édesanyja  számára a  boldogságot  a fiával  való  kapcsolat
   biztosította. Az  angyali üdvözletkor  így imádkozott:  "Boldognak  hirdet
   engem minden nemzedék" (Lk 1,48).  Boldogsága a Jézussal való  közelségből
   és lelki kapcsolatból fakadt.  Lélekben együtt volt  fiával még akkor  is,
   amikor a keresztúton a testi szenvedéseknek csak szemlélője lehetett.
   Számunkra  a  tanítás  hallgatása  és  a  szentségekben  való   részesedés
   biztosítja elsősorban  a baráti,  testvéri, személyes  viszonyt  Jézussal.
   Vegyük észre, hogy a Jézus által boldogoknak nevezettek között vagyunk  mi
   is, akik naponta hallgathatjuk tanítását az evangéliumban!
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Ma, Istenem,  meg akarom  ismételni  ígéretemet, amelyet  a  keresztségben
   fogadtam: ellene  mondok  az  ördögnek, a  világnak,  az  érzékiségnek,  a
   pompának, a test kívánságainak.
   Igen, ebben a szándékomban egyúttal Neked szentelem egész lelkemet  minden
   erejével, és testemet minden képességével.
   Szalézi Szent Ferenc

   Kedves barátaim!
   Pénteken  Devecserben  voltam,  és  a  vörösiszap  katasztrófa  helyszínén
   igyekeztem segíteni és  tájékozódni a  helyzetről. Délelőtt  én mondtam  a
   Magyarok Nagyasszonya napi szentmisét, logisztikai segítséget adtam, aztán
   "terepre" mentem  felszereléseket  osztani  és  jó  szót  adni.  Beszéltem
   jónéhány családdal. Az  egy hete  még házaknak  nevezett kilúgozott  romok
   abszolút lakhatatlanok, és  teljes mértékben megértem,  hogy oda nem  akar
   senki visszaköltözni. Idén  már láttam  árvíz pusztította  házakat, de  ez
   annál leírhatatlanul  rosszabb.  Képeket  majd a  hétvégén  teszek  fel  a
   www.zalalovo.plebania.hu oldalra, de most már nincs hozzá erőm.
   A károsultak  megsegítésére meghirdetem  a 100  paplan Devecserbe  akciót.
   Ágynemű és  huzat garnitúrákat,  meleg takarókat,  törölközőket  szeretnék
   eljuttatni  nekik  12-15  ezer   Ft  értékben  darabonként.  Csecsemő   és
   gyermekruha is kell,  ezt is  keresek nagy  mennyiségben a  jövő héten.  A
   e-vangélium olvasók  többsége pontosan  tudja,  miről van  szó, de  az  új
   listatagoknak  hamarosan  teszek  fel  részletes  információt   plébániánk
   honlapjára. Minden adományozó  neve ott lesz  olvasható. Külön  értesítést
   nem lesz időm küldeni.
   Aki nem tud másként segíteni, kérem, imádkozzon értük!
   Szeretettel: István atya

   Adományát elküldheti:
   1.  On-line  plébániánk  honlapján:  http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Kérem, válassza az adomány lehetőséget,  majd az adomány céljánál  jelölje
   meg: Devecser
   2. Átutalással:
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Kérem a közlemény rovatban feltüntetni: Devecser
   IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002 6472 0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Postai utalvánnyal:
   Cím: Zalalövői Plébánia, H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Kérem a közlemény rovatban feltüntetni: Devecser