[Evangelium] 2010-11-17

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Nov. 17., Sze, 01:00:03 CET

   2010. november 17. - Szerda

   Jézus Jeruzsálemhez közeledett. Sokan azt hitték, hogy hamarosan megvalósul
   az Isten országa, ezért a következő példabeszédet mondta nekik: „Egy
   előkelő ember messze földre indult, hogy ott királyi méltóságot nyerjen, és
   úgy térjen vissza. Magához hívta tíz szolgáját. Tíz mínát adott nekik, és
   így szólt: „Kereskedjetek vele, míg vissza nem térek!” Polgártársai azonban
   gyűlölték őt, ezért követséget küldtek utána, és tiltakoztak: „Nem akarjuk,
   hogy ez legyen a királyunk!” Az előkelő ember mégis elnyerte a királyi
   méltóságot, és hazatért. Ekkor hívatta szolgáit, akiknek a pénzt adta, hogy
   megtudja, ki mennyit szerzett vele.
   Előlépett az első, és így szólt: „Uram, mínád tíz mínát hozott.” Erre azt
   mondta neki: „Jól van, derék szolgám! Mivel a kevésben hűséges voltál, tíz
   város kormányzását bízom rád.” Jött a másik szolga, és így szólt: „Uram,
   mínád öt mínát hozott. „ Ennek azt mondta: „Te öt város kormányzója
   leszel.” Jött a harmadik, és így szólt: „Uram, itt a mínád. Kendőbe kötve
   elrejtettem. Féltem ugyanis tőled, mert szigorú ember vagy: felveszed, amit
   le nem tettél, és learatod, amit nem is vetettél.” Ezt így büntette meg: „A
   magad szavával ítéllek el, haszontalan szolga. Tudtad, hogy szigorú ember
   vagyok: felveszem, amit le nem tettem, és learatom, amit nem vetettem. Miért
   nem adtad pénzemet a pénzváltóknak, hogy hazaérkezve kamatostul kaptam volna
   vissza?” Aztán a körülállókhoz fordult: „Vegyétek el tőle a mínát, és
   adjátok annak, akinek tíz mínája van!” Azok megjegyezték: „Uram, hiszen már
   van tíz mínája.” De ő így válaszolt: „Mondom nektek: Mindenkinek, akinek
   van, még adnak, hogy bővelkedjék. Attól azonban, akinek nincs, még azt is
   elveszik, amije van. Ellenségeimet pedig, akik nem akarták, hogy királyuk
   legyek, hozzátok ide, és öljétek meg szemem láttára!”” E szavak után Jézus
   folytatta útját Jeruzsálem felé.

   Krisztus Király ünnepéhez közeledvén az evangéliumban egy királyról
   hallottunk, aki szolgáinak pénzt ad, hogy kereskedjenek vele. Egyesek
   vállalják a befektetés kockázatát, s az elszámoláskor fel tudják mutatni
   annak eredményét. De van, akit a félelem megbénít, nem mer kockáztatni, azt
   gondolja, hogy elegendő lesz az, ha visszaadja majd a királynak, amit
   kapott. Az evangélium emellett megemlíti azokat az embereket, akik a király
   ellen fordulnak távollétében. Nekik és a haszontalan szolgának a király
   ítélete szerint szigorú büntetés jár. A példabeszéd szerint a királyhoz
   való viszony meghatározza és eldönti az emberek sorsát: a hűséges szolgák
   jutalomban részesülnek, de a hűtlenekre és a tétlenekre büntetés vár.
   Az én életem sorsában is döntő szerepe van annak, hogy milyen kapcsolatban
   állok a királlyal, Jézus Krisztussal. Hűséges maradok-e hozzá, s
   kamatoztatom-e mindazt, amit rám bízott? Vagy inkább ellene fordulok,
   esetleg a félelem miatt semmit sem teszek? Jézusnak szolgálni szabadságot és
   üdvösséget jelent, ha megengedem, hogy Ő legyen életem királya.

   Minden örömöm, Uram, amelyben nem Te vagy, legyen félelmemre és utasítsam
   azt el! Csak Téged keresselek! Érted dolgozni legyen igazi örömöm, és a
   Nélküled kapott megnyugvás legyen terhemre! Add, hogy sokszor emelhessem
   Hozzád a szívemet, és ha vétettem ellened, megbánással és új jófeltétellel
   ki tudjalak engesztelni!
   Aquinói Szent Tamás

   ________________________________
   \
   Aktuális:
   Kedves Barátaim!
   Hétfőn, kedden vagy legkésőbb szerdán elérjük, hogy az e-vangélium listának
   25 ezer tagja lesz. Ez alkalomból ajándék várja azokat, akik lelkesen
   terjesztik az e-vangéliumot. Megkérdezem majd a 25 ezredik feliratkozót,
   illetve ugyanazon a napon még 2 új listatagot, hogy a mostaniak közül kik
   ajánlották nekik a feliratkozást, és a 3 ajánló személy 1-1 Teréz anyáról
   szóló CD lemezt
   (http://zalalovo.plebania.hu/szent_veronika_korus/kiadvanyok2) kap
   ajándékba.
   Feliratkozás itt: http://evangelium.katolikus.hu/
   Köszönöm, hogy terjesztitek az e-vangéliumot!
   Szeretettel: István atya