[Evangelium] 2010-08-24

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2010. Aug. 24., K, 01:00:01 CEST

   2010. augusztus 24. - Kedd, Szent Bertalan apostol

   Egy  alkalommal:   Fülöp  találkozott   Nátánáellel,  és   közölte   vele:
   "Megtaláltuk, akiről  Mózes törvénye  és a  próféták szólnak,  a  názáreti
   Jézust, József fiát." "Jöhet-e valami jó Názáretből" - kérdezte  Nátánáel.
   "Jöjj, nézd meg!" - felelte Fülöp.

   Amikor Jézus látta, hogy Nátánáel  közeledik hozzá, így szólt:  "Nézzétek,
   ez egy  igaz izraelita!  Nincs benne  kétszínűség!" Nátánáel  megkérdezte:
   "Honnan ismersz engem?" Jézus így felelt: "Még mielőtt Fülöp hívott volna,
   láttalak a  fügefa alatt."  Nátánáel erre  elismerte: "Rabbi,  te vagy  az
   Isten Fia, te vagy Izrael Királya."  Jézus így szólt: "Azért hiszel,  mert
   azt mondtam:  Láttalak a  fügefa alatt.  Nagyobb dolgokat  is fogsz  látni
   ennél."  Majd  így  folytatta:  "Bizony,  bizony,  mondom  nektek:   látni
   fogjátok, hogy  megnyílik az  ég, és  Isten angyalai  fel-alá szállnak  az
   Emberfia felett."

   Az evangéliumban szereplő Nátánáel most találkozik először Jézussal, de ez
   az első élmény is hitvallásra  készteti. Bizonyára a személyes  találkozás
   hatása ez, hiszen ez a zsidó férfi már sokat hallhatott Jézusról, de eddig
   még nem találkozott vele. Mi  is oly sokat hallunk Jézusról,  rendszeresen
   olvassuk életének történetét és tanítását,  de vajon mit ébreszt  bennünk,
   amikor személyesen találkozhatunk vele? Mit érzünk, amikor szentségimádást
   végzünk vagy  szentáldozáshoz  járulunk? Mit  érzünk,  amikor  megbocsátja
   bűneinket? Jézus jól ismer bennünket és ismeri életünket. Akkor is  tudja,
   mit csinálunk, amikor  mi nem  vesszük észre közelségét  és jelenlétét.  A
   vele való találkozások pedig megújítják elkötelezettségünket.
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:

   Jézusom, vezess engem a te utadon.
   Ne engedjem el soha a te kezedet.
   A Te kegyelmed éltessen engem.
   A Te szereteted lakjék bennem.
   A Te tisztaságod költözzék belém.
   Ne a test legyen a szemem előtt, hanem a lélek.
   Ne a jelen, hanem az örök élet.
   Ne csak másoknak, de magamnak is szívből megbocsássak.
   Mindig és mindenért, Neked hálát adni tudjak,
   és ha választanom kell kettőnk között Jézusom,
   mindig csak Te, Te és sohasem én legyek az első!