[Otthonunk] Kilenced Pünkösd Ünnepére

Ilona Széplaki szeplaki.ili at gmail.com
2023. Május. 19., P, 20:25:41 UTC

Sümegi Ferences Kolostor

Kilenced Pünkösd Ünnepére
Május 19.
1. nap
LITÁNIA A SZENTLÉLEKHEZ
Örök Atya, felajánlom Neked az emberiség minden szenvedését, minden emberi
munkát, imádságot, és mindazt, ami az egész napomat betölti.
Egybekapcsolódom a Te szeretett Fiad, a mi Urunk Jézus Krisztus
szenvedésével és a Szentlélek szeretetének erejével, Szeplőtelen Szűz Mária
által az Isten dicsőségére, hogy Téged az emberek szeretve keressenek,
megtaláljanak, és a lelkek üdvösségére kitartóan imádkozzanak. Ámen.
+ Dicsőség az Atyának és a Fiúnak és Szentlélek Istennek, miképpen
kezdetben, most és mindörökkön örökké. Ámen.
Minden kérés után mondjuk: Légy magasztalva és dicsőítve.
Szentlélek Úr Isten, jóra való sugallatod előzze meg tetteinket és kísérje
azokat a Te segítséged kegyelme, hogy minden munkálkodásunk Veled
kezdődjék.
Szentlélek Úr Isten, szállj le fenséged trónjáról és készíts helyet a Te
szolgád szívében.
Szentlélek Úr Isten, aki az Atyától és a Fiútól származol, segíts engem
állandóan Isten jelenlétében élnem.
Szentlélek Úr Isten, akit az Atya és Fiú megdicsőített, taníts meg engem az
Atya Isten akarata szerint élnem.
Szentlélek Úr Isten, aki az Isten Fia szívében székelsz, taníts meg engem
megismerni és szeretni Téged.
Szentlélek Úr Isten, aki az Atya Isten dicsőségéről gondoskodsz, taníts meg
Isten bizalmában odaadóan élnem.
Szentlélek Úr Isten, akinek szimbóluma a tüzes nyelv, gyullaszd fel
szívemben a szeretet lángját.
Szentlélek Úr Isten, titkos fehér galamb, taníts meg engem megérteni a
Szentírást.
Szentlélek Úr Isten, akinek se arca, se neve nincsen, taníts meg engem
helyesen imádkozni.
Szentlélek Úr Isten, aki a próféták ajkával szólsz, taníts meg engem
nyugodtan, kiegyensúlyozottan élni.
Szentlélek Úr Isten, szeretet lángoló tűzhelye, taníts meg engem okosan és
türelmesen élni.
Szentlélek Úr Isten, minden mennyei és földi javak birtoklója, taníts meg
engem szerényen és alázatosan élni.
Szentlélek Úr Isten, kinek kincsei megmérhetetlenek, taníts meg engem
megérteni a szenvedés értékét.
Szentlélek Úr Isten, kinek kincsei felbecsülhetetlenek, taníts meg engem
helyesen kihasználni a drága időt.
Szentlélek Úr Isten, meg nem szűnő szeretet, oltalmazz meg engem a gőgtől
és a szeretetlenségtől.
Szentlélek Úr Isten, taníts meg engem a haszontalan gondolatoknak és a
felesleges képzelődéseknek ellenállni.
Szentlélek Úr Isten, sok kegyelem osztogatója, taníts meg engem a
felesleges beszédet és tevékenységet mellőzni.
Szentlélek Úr Isten, kinek teljességéből mindannyian merítettünk, taníts
meg engem hallgatni és kellő időben szólni.
Szentlélek Úr Isten, örök szeretet, taníts meg engem jó példát mutatni
másoknak.
Szentlélek Úr Isten, végtelen jóság, adj kitartást a jóban.
Szentlélek Úr Isten, édes tanító, taníts meg engem az emberekkel helyesen
bánni.
Szentlélek Úr Isten, kedves barátja a lelkeknek, taníts meg engem, hogy ne
ítélkezzem senki felett, és a sérelmeket ne emlegessem.
Szentlélek Úr Isten, Te fény vagy, mely a lelkeket boldoggá teszi, taníts
meg engem meglátni mások szükségleteit, és segíts, hogy a jócselekedeteket
ne hanyagoljam el.
Szentlélek Úr Isten, elhunytak atyja, add megismernem saját hibáimat.
Szentlélek Úr Isten, aki csodákat művelsz a lelkekben, vezess engem
éberséggel a tökéletességre.
Szentlélek Úr Isten, aki ismered a világegyetem jövőjét, segíts engem
megszabadulni a sátán és a test rabszolgaságából.
Szentlélek Úr Isten, aki előtt semmi titok nem létezik, segíts elmenekülnöm
a sátán ármányai elől.
Szentlélek Úr Isten, aki ismered jövőmet, a Te gondoskodásodba helyezem
magamat és családomat, testvéreimet, barátaimat, jótevőimet és minden
embert az egész világon.
Szentlélek Úr Isten, taníts meg engem Isten dicséretére és dicsőségére
élni, az emberiség üdvösségére, Szűz Mária örömére, hogy jó gyümölcsöket
termő, hasznos szolgaként, jó halállal haljak meg.
Szentlélek Úr Isten, légy lelkem lelke, siess kegyelmeddel segítségemre.
Segíts, hogy mindenben Rád hagyatkozzam, nevedben dolgozzak és Veled
imádkozzak. Ámen.
Légy magasztalva és dicsőítve.
Jézus Krisztus jöjjön el közénk a Te országod, az igazságosság, a szeretet
és a béke országa, Ámen.
Könyörögjünk!
Szentlélek Úristen, kit az Úr Egyházának megígért és pünkösd napján
kegyesen elküldött: légy a mi lelkünknek is állandó, kedves vendége. Őrizd
meg és gyarapítsd bennünk a te megszentelő kegyelmedet, s gyújtsd lángra
szívünkben a szunnyadó isteni erényeket. Ékesíts fel minket, a te
templomaidat hét ajándékoddal, s engedd, hogy a te szellemed belőlünk
embertársainkra is kiáradjon, hogy imádság, jó példa és apostolkodás által
veled együtt hathatósan építsük Jézus Krisztus Szívének országát. Aki élsz
és uralkodol az Atyával és a Fiúval egységben mindörökkön-örökké. Ámen.
Az önátadás imája
Mennyei Atyám, köszönöm, hogy szeretetből teremtettél, és úgy szeretsz,
ahogy vagyok. Köszönöm, hogy életet adtál, jónak és értékesnek alkottál
engem! Beismerem, hogy ennek ellenére bűnös vagyok, de megváltott és
szeretett vétkes. Hiszem és vallom, hogy Jézus Krisztus értem is meghalt és
megváltott minden bűnömből. Feltámadásával egy örömteljes új életet hozott
nekem.
Jézus Krisztus, élő Isten fia, átadom magam Neked, átadom életem
irányítását, mert nálad van a legjobb helyen.
Légy úr magányomban és minden kapcsolatomban!
Légy úr munkámban és pihenésemben!
Légy úr vágyaimban és anyagi helyzetemben!
Légy úr életem minden területén!
Kérlek, küldd el nekem a Szentlelket, akit megígértél, hogy általa hűséges
maradjak hozzád!
Szentlélek Úristen, erősíts meg az Egyház szeretetében, a közösség és Isten
országának építésében! Add meg azt az erőt, amit az apostolok is megkaptak
Tőled, hogy bátran és tüzes lélekkel tehessek tanúságot, Egyházunk felelős
tagjaival együtt Isten szeretetéről, Jézus Krisztus szent nevében! Ámen.
Ima ellenségeinkért
Örök Atya! Felajánlom Neked a mi Urunk Jézus Krisztus drága Szent Vérét és
Sebeit, Szűz Mária fájdalmas és Szeplőtelen Szíve által, hogy a Szűzanya a
sátán hatalmát megtörje, Szent Mihály Arkangyal és az összes angyalok
segítségével a gonosz szellemeket elűzze, műveiket és terveiket
megsemmisítse – különösen most, ebben az órában és hazánkban. Ámen.
--------- következő rész ---------