[Otthonunk] Ferenc pápa felhívása közös imára

jaszber jaszberenyik at invitel.hu
2020. Már. 24., K, 17:45:25 UTC

Világméretű közös imádságra hív a világjárvány idején Ferenc pápa március
25-re

Március 22-én délben az Úrangyala elimádkozása után Ferenc pápa felhívással
fordult a különféle felekezetekhez tartozó összes keresztényhez, hogy
március 25-én, szerdán délben mindenki együtt imádkozzon a Magasságos,
Mindenható Istenhez.

A Szentatya a következő felhívást tette az
<https://www.magyarkurir.hu/hirek/ferenc-papa-virus-vilagmeretu-terjedesere-
az-ima-vilagmeretu-terjedesevel-valaszoljunk> Úrangyala elimádkozása után:

"Ezekben az emberpróbáló napokban, amikor az emberek a fenyegető
világjárványtól rettegnek, szeretném javasolni az összes kereszténynek, hogy
egyesített hanggal, együtt esedezzünk az Ég felé. Kérem az összes egyház és
az összes keresztény közösség vezetőjét, valamint a különféle felekezetekhez
tartozó összes keresztényt, hogy imádkozzon a Magasságos, Mindenható
Istenhez, és mondjuk el egyszerre azt az imát, amelyet Urunk, Jézus tanított
nekünk. Kérek tehát mindenkit, hogy egyrészt mindennap többször is imádkozza
el a miatyánkot, március 25-én, szerdán délben viszont közösen, mindnyájan
együtt imádkozzuk. Azon a napon, amikor sok keresztény arra emlékezik, hogy
Szűz Mária hírt kap az Ige megtestesüléséről (Gyümölcsoltó Boldogasszony),
az Úr hallgassa meg összes tanítványa egy lélekkel mondott imáját, kik a
feltámadt Krisztus győzelmének megünneplésére készülnek.

Rendkívüli Urbi et Orbi áldás március 27-én, pénteken

Ugyanezzel a szándékkal március 27-én, pénteken, 18 órakor imát fogok
vezetni a Szent Péter-bazilika előtt, de a tér üres lesz. Már most hívok
mindenkit, hogy lélekben kapcsolódjon ehhez az imához a tömegkommunikációs
eszközökön keresztül. Meghallgatjuk Isten igéjét, elmondjuk könyörgéseinket,
imádjuk az Oltáriszentséget, mellyel a végén Urbi et Orbi áldást adok, és
ehhez hozzákapcsolódik annak lehetősége is, hogy bárki teljes búcsúban
részesüljön.

A vírus világméretű terjedésére az ima, az együttérzés és a gyengédség
világméretű terjedésével akarunk válaszolni. Maradjunk egyek! Éreztessük meg
közelségünket a legmagányosabb és leginkább megpróbált emberekkel!
Éreztessük meg közelségünket az orvosokkal, az egészségügyi dolgozókkal, az
ápolókkal és ápolónőkkel, az önkéntesekkel.

Közelségünket a hatóságokkal, akiknek szigorú intézkedéseket kell hozniuk,
de a mi érdekünkben! Közelségünket a rendőrökkel és a katonákkal, akik
próbálják fenntartani a rendet az utcákon, gondoljunk rájuk, hogy megtegyék
mindazt, amit a kormány kér tőlük valamennyiünk java érdekében! Éreztessük
meg közelségünket mindenkivel!"

Csatlakozva Ferenc pápa felhívásához, március 25-én délben a Szentatya
szándéka szerint kibővítjük
<https://www.magyarkurir.hu/hirek/imadkozzunk-egyutt-naprol-napra-jarvany-me
gszunesert> a már korábban meghirdetett déli imádságot, amit a Nemzetközi
Eucharisztikus Kongresszus Titkársága, a Magyar Kurír és az Új Ember
szerkesztősége, valamint Böjte Csaba, Csókay András és Szikora Róbert, a
világesemény hírnökei kezdeményezésére március 17-e óta naponta megtartunk.

Írjuk be a naptárunkban, csatlakozzunk mindannyian a világméretű imádsághoz
a  <https://www.facebook.com/magyarkurir/?epa=SEARCH_BOX> Magyar Kurír
Facebook-oldalán.

Fordította: Tőzsér Endre SP

Magyar Kurír