[Otthonunk] Otthonunk digest, 83 kötet, 8 szám

Zoltán Kóródi korodi.zoltan01 at gmail.com
2019. Május. 25., Szo, 10:20:53 CEST

Tisztelt Varga András!

Bejegyzését olvasva úgy érzem, néhány - az Ön által megfogalmazott -
gondolatra reflektálnom kell. Függetlenül attól, hogy egyetértek-e
Aranyosmaróthy Katalin kezdeményezésével, vagy sem, úgy vélem, nem
beszélhet a teljes közösség nevében, amikor azt állítja: "Ebből nem
kérünk!" Hiszen Katalin és a többi résztvevő is az egyházközség tagja.
Másrészt az Ön logikáját követve a szentmise sem egyéb, mint ószövetségi
alap egy kis jézusi mázzal. (Nem is értem, hogyan lehet a "jézusi máz"
kicsi, hiszen a keresztények életét, mindennapjait éppen ez a "kicsi" máz
különbözteti meg a nem hívőkétől, vagy a más vallásúaktól.) Gyanítom, Ön
sem megy ki a templomból, amíg a szentmisén az első olvasmány és a zsoltár
hangzik fel. Ami pedig az izraeliták "mészárlási kedvét" illeti, higgye el,
nem fog a világon olyan vallást találni, amelynek a nevében ne mészároltak
volna le embereket. Gondoljon csak Jeruzsálem 1099-es ostromára, amikor a
keresztes hadak - a várost elfoglalva - hatalmas mészárlást rendeztek,
amelynek következtében a civil áldozatok száma (igen, asszonyok, gyerekek,
csecsemők és öregek is) mintegy 9-10000 főre volt tehető. Önt idézve:
"Olvasd csak el, ha nem hiszed!" De nem hiszem, hogy egy vallást, vagy egy
népet napjainkban az alapján kellene megítélnünk, hogy elődeik mit tettek a
múltban.
Abból a szempontból egyébként örömmel vettem bejegyzését, mert újra
ráébresztett, hogy a társadalmi megbékélés és a vallások közötti párbeszéd
terén még bőven van tennivaló.

Felebaráti üdvözlettel: Kóródi Zoltán

<otthonunk-request at lista.hcbc.hu> ezt írta (időpont: 2019. máj. 24., P,
12:00):