[Otthonunk] Egyedülálló szülők

Aranyosmaróthy Katalin aranyosmarothy at gmail.com
2019. Jan. 15., K, 16:35:11 CET

Szeretettel továbbítom Bea levelét, aki sok éve szervez lelkigyakorlatokat
egyedülállóknak:

Közeledik a házasság hete, de akinek az életén sebet ütött a válás,
ilyenkor lehet, hogy magában gyötrődik. Pedig jó lenne, ha tudna az AVE
kurzusról és olvashatná az alábbiakat:

Nagyon nehéz talpra állni, amikor az ember becsapottnak, elhagyottnak,
megalázottnak, kisemmizettnek érzi magát. Tele van fájdalommal,
tehetetlenség-érzéssel, elkeseredettséggel, haraggal, bűntudattal. Nem
látja, lehet-e még valaha is boldog.

A saját gyásza minden erejét elveszi, hogyan tudná pont ekkor segíteni a
gyerekeit is a veszteség feldolgozásában? Pedig ők is szenvednek, s ennek
tudata növeli az egyedül maradt szülő kétségbeesését.

„Mi lesz így a gyerekeimmel? Vajon a sorsuk meg van pecsételve? Képesek
lesznek-e a rossz példa ellenére boldog házasságban élni? Hogyan segíthetek
nekik, ha a láthatás szabályai miatt nem lehetek bármikor velük?”

Könnyebb felállnunk, ha kapaszkodókat nyújtanak felénk. Ilyen kapaszkodó a
„válás-túlélők” tanúságtétele, bíztatása. A figyelmes, ítélkezés nélküli
meghallgatás. A sorstárs csoport, ahol nem kell álarcot viselni, erősnek
látszani; ahol félszavakból is megértik egymást azok, akik ugyanazon mennek
keresztül. Kapaszkodót jelent mások hite: amikor úgy érzem, már minden
imádságomat elmondtam, minden könnyemet elsírtam, nincs már erőm Istenhez
fohászkodni, a többiek odaviszik az én ügyemet is az Isten elé.

Még lehet jelentkezni a február elején induló AVE kurzus három hétvégéjére
itt:

https://docs.google.com/forms/d/1fqgJqCrrDZgdPUDZgct6T_XiWSn2tp2VzuoYvAXvXkU/viewform?edit_requested=true

Néhány visszajelzés a résztvevőktől:

- Úgy érzetem magam, mint a leprás, akit mindenki nagy ívben kerül. Az AVE
segített eldobni a kolompot.

- Az Egyház Krisztus titokzatos teste, amin mi vagyunk a sebek. És a
feltámadott Jézus sebei tanúskodnak Isten szeretetéről.

- Ötven évesen is rá lehet jönni, hogy az ima mennyire jó!

- Megváltozott az Isten-képem.

- Már tudom, hogyan kell bízni.

- „Örömből” ennyit soha nem bőgtem.

- Úgy érzem magam, mint a fülemüle, aki kiszabadult a kalitkából, és most
újra tud énekelni.

- Soha olyan közel nem voltam Istenhez, mint most.

- A baráti körömben tudtam az ávéról mesélni, ők is észlelték rajtam, hogy
hatásos volt.

- Ahogy a papok megszólítottak minket, na, ilyen az: közvetlen meghívást
kapni az Úr asztalához.

- Megnyugvást kaptam, és már másképp tudok létezni a világban..

- Nagyobb dolgot kaptam, mint amit elvesztettem.

Végül ezt is megnézheted, kicsit várni kell, míg betölt…

https://www.youtube.com/watch?v=vgyv2qxkajQ&feature=youtu.be

Várjuk az érintetteket, a többieket pedig kérjük, küldjék ezt a levelet
tovább, hogy eljusson azokhoz, akiknek szükségük volna rá…

__._,_.___
------------------------------
Posted by: Madocsai Bea <mbea at hotmail.com>
• Reply to sender
<mbea at hotmail.com?subject=Re%3A%20Tov%E1bbk%FCldend%F5%20list%E1kra%2C%20hogy%20eljusson%20az%20elv%E1ltakhoz%2C%20egyed%FCl%E1ll%F3%20sz%FCl%F5kh%F6z>
• Reply to group
<avelista at yahoogroups.com?subject=Re%3A%20Tov%E1bbk%FCldend%F5%20list%E1kra%2C%20hogy%20eljusson%20az%20elv%E1ltakhoz%2C%20egyed%FCl%E1ll%F3%20sz%FCl%F5kh%F6z>
• Start a New Topic
<https://groups.yahoo.com/neo/groups/avelista/conversations/newtopic;_ylc=X3oDMTJmdWYwM3JsBF9TAzk3MzU5NzE0BGdycElkAzIyMzI1NTgzBGdycHNwSWQDMTcwNTA3NDQ5MgRzZWMDZnRyBHNsawNudHBjBHN0aW1lAzE1NDc1NTAyODE->
• Messages in this topic
<https://groups.yahoo.com/neo/groups/avelista/conversations/topics/13968;_ylc=X3oDMTM3c25lN2UzBF9TAzk3MzU5NzE0BGdycElkAzIyMzI1NTgzBGdycHNwSWQDMTcwNTA3NDQ5MgRtc2dJZAMxMzk2OARzZWMDZnRyBHNsawN2dHBjBHN0aW1lAzE1NDc1NTAyODEEdHBjSWQDMTM5Njg->
(1)
------------------------------
Have you tried the highest rated email app? <https://yho.com/1wwmgg>
With 4.5 stars in iTunes, the Yahoo Mail app is the highest rated email app
on the market. What are you waiting for? Now you can access all your
inboxes (Gmail, Outlook, AOL and more) in one place. Never delete an email
again with 1000GB of free cloud storage.
Emlékeztetö:
A nem ávés kérdésekkel kapcsolatos levelezéshez létrehoztuk az ezazlistát.
Ezazlistára jelentkezés: mbea at hotmail.com
Visit Your Group
<https://groups.yahoo.com/neo/groups/avelista/info;_ylc=X3oDMTJmNjA3Mzg2BF9TAzk3MzU5NzE0BGdycElkAzIyMzI1NTgzBGdycHNwSWQDMTcwNTA3NDQ5MgRzZWMDdnRsBHNsawN2Z2hwBHN0aW1lAzE1NDc1NTAyODE->

[image: Yahoo! Groups]