[Otthonunk] Csütörtök

Aranyosmaróthy Katalin aranyosmarothy at gmail.com
2017. Aug. 2., Sze, 22:15:44 CEST

​Kedves Testvérek!
Csütörtökön este 19.30-20.30-ig lesz a szokásos esti Szentségimádás
a templomban.
Azután 21-22-ig még virrasztást tart a Péceli Imádság Háza Szolgáló
Imaközösséggel a Pécel, Isaszegi út 38. szám alatt, mely alkalom nyitott,
szeretettel látunk mindenkit, aki csütörtöki napon szÍvesen virraszt az Úr
Jézussal.
Hogy miért gyertek?
Olvassátok erről az új kaposvári püspök Varga Laci atya gondolatait.:
Ízleljétek a Medjugorjei felvétel által:
https://www.youtube.com/watch?v=3SReC68bsl8

*P. Vértesaljai László interjúja Varga László kaposvári plébánossal az
eucharisztikus Jézussal való kapcsolatról, mint szegletkőről  *

*Laci atya, a következő eucharisztikus világkongresszust Magyarország
rendezheti, most másodjára 1938 után. Melyek voltak az első gondolatok és
érzések a hír hallatán?*

Amikor meghallattam a hírt először, akkor tele lettem örömmel, hogy azt az
ajándékot, amit évtizedek óta személyesen is megélek, és a közösségünk is
megél, azt most országos és világszinten Magyarországon ünnepelhetjük.
Nagyon remélem, hogy mindazt a tapasztalatot, amit az elmúlt évek és
évtizedek alatt mi összegyűjtöttünk, azt közkinccsé tehetjük az ünnep
alkalmából.

*Melyek ezek a személyes tapasztalatok, meg tudnád osztani velünk?*

Pontosan 28 évvel ezelőtt fedeztem fel a szentségimádást és ez lett az
életem forrása. Számomra a szentségimádás azt jelenti, hogy szeretettel
szemlélem a Titkot. Szeretettel, vagyis hogy mindent megosztok a
valóságosan jelenlévő Krisztussal, hiszen ő jobban ismer, mint én saját
magamat. Szemlélem, mert befogadni akarom és nem irányítani, sem pedig
kisajátítani a saját céljaim és érdekeim mentén, és titokként, mert
kimeríthetetlen. Évtizedek óta próbálom én is kimeríteni ezt a titkot, de
egyre bőségesebb. A közösségünk életében ez ugyanolyan, mint a folyóvíz
mellé ültetett fa, mely – ahogy a zsoltárokban és Jeremiásnál olvassuk –
mindig a kellő időben termi meg a gyümölcseit. Minden helyen, ahol
szolgáltam és ahol végeztem a szentségimádást, először egyedül kezdtem
aztán a közösséggel folytattam. (Kaposváron) a Szent Imre templom 1998
január eleje óta egész nap nyitva van és folyamatosan megy a szentségimádás
és jönnek az emberek. Úgy gondolom, ebből fakad az élet, mert a
szentháromságos közösséggel való közösség az mindig közösségeket szül,
mindig a kellő időben. Azt a közösséget, amire az egyháznak itt és most
szüksége van. A harmadik nagy gyümölcs pedig az, hogy az Eucharisztiában
megtört Krisztus és a megtört ember az ugyanaz. Amit egynek a legkisebbek
közül tettetek, mondja Jézus, azt nekem tettétek és amikor ezt a kettőt
együtt látjuk és együtt ünnepeljük, akkor ebből mindig az irgalmasság
testi-lelki cselekedetei fakadnak. Ez most különösen nagy ajándék, hogy az
irgalmasság évét ünnepelhetjük. Talán épp ebben a három szempontban tudnám
összefoglalni, hogy mit jelent nekem a szentségimádás.

*Akkor ezen gondolatok jegyében, mit tudnál aláhúzni, hogy honnét induljunk
ki, az egész magyar katolikus egyház és benne azok a felelős személyek,
akik próbálják megtervezni és előkészíteni az előttünk álló négy évet, a
nagy ünnepi eseményre, 2020-ra?*

Van egy fölülről jövő szervezés, ami azt hiszem már elindult. Az alulról
való szervezés, úgy gondolom, hogy minél több olyan templom vagy közösség
kell, ahol beindul vagy folytatódik a napi szentségimádás, hogy
rátaláljanak erre a forrásra, az élő víz forrására, elsősorban a
katolikusok, de az a tapasztalatom, hogy mások is jönnek, nem csak a
katolikus keresztények. Mert vágyakoznak, mindannyian vágyakoznak az
emberek az Isten után és ha segítjük őket lelki-spirituális találkozáshoz,
amiben az egyik leggazdagabb ajándék nekünk az Eucharisztia, akkor rá
fognak találni. Nagyon remélem, hogy a 2020-ig hátralevő időben kiterjed az
egész országban a szentségimádás gyakorlata, és így aztán szellemi-lelki
síkon is elő lesz készítve alulról.

*Laci atya, mit a jelent a szentségimádás konkrét formája, számodra,
illetve nálatok? Ez inkább egyéni személyes szemlélődést jelent az Úr Jézus
jelenlétében vagy vezetett közösségi imádkozást?*

Ez leginkább egyéni és csendes. Azt szoktam kérni azoktól, akik bejönnek a
templomba, hogy ne imádkozzatok hangosan és ne énekeljetek hangosan! Mert
nem az a fontos amit mi mondunk Jézusnak, hanem az a fontos, amit ő mond
nekünk. Azt meg kell hallanunk! Ha állandóan mondjuk az imánkat, vagy
állandóan mondom a magamét, akkor nem hallom meg, hogy ő mit mond. A mi
gyakorlatunkban ez teljesen csendes jelenlét, és ezt is tanulnunk kell, a
jelenlétet, a csendet is, hogy le tudjuk csendesíteni a szívünket is. Ne
csak a templom legyen csendes,  hanem a szívünket is le tudjuk
csendesíteni, hogy hallhatóvá váljon a szeretet diszkrét hangja. És végül
meg kell tanulni jelen lenni! Ez a legnehezebb feladat, mert vagy a múltban
kotorászunk és rakosgatjuk az emlékeinket, vagy tervezünk. Tehát nem
vagyunk jelen, Isten pedig örök Jelen,  Jelen-Lét és ezt Tőle el lehet
tanulni. Akkor így be tudjuk fogadni Őt a jelenlétben, és ami a legnagyobb
ajándék, hogy amikor ez működik, akkor ez meghosszabbodik és a jelenlét
valóság lesz, a leghétköznapibb, a legprofánabb körülmények között is.

*Nagyon köszönöm, ezt a nagyon értékes személyes vallomást és beszámolót és
hadd kérjek egy nagyot a gyülekezetedtől: Imádkozzatok az Úr színe előtt,
hogy Magyarországon minél több közösség találjon rá erre a személyes
kapcsolatra az Úr Jézus Krisztussal és ez adjon nekünk egy nagy benső
megújulást és lelki töltekezést. Köszönöm a beszélgetést.*

Én is köszönöm, imádkozunk!

http://hu.radiovaticana.va/news/2016/02/08/interj%C3%BA_varga_l%C3%A1szl%C3%B3_kaposv%C3%A1ri_pl%C3%A9b%C3%A1nossal_az_euchariszti%C3%A1r%C3%B3l/1206960

--
Aranyosmaróthy Katalin