[Otthonunk] Fwd: Szentségimádáson elhangzott dalok

Aranyosmaróthy Katalin aranyosmarothy at gmail.com
2016. Júl. 29., P, 13:51:54 CEST

Kedves Testvérek!

Szeretettel küldök a csütörtöki  Szentségimádás dalaiból.
Köszönjük a az Olasz testvéreknek, ezt a gyönyörű zenei szolgálatot.

Egyben örömmel hirdetem, hogy
* Ferenc atya engedélyt adott a templomunk*

*csütörtöki  egész napos nyitvatartásának megszervezésére, a Szentségimádás*

*egész napra való kiterjesztésére! A feltétel az, hogy legyen egy pontos*

*beosztás , mikor ki biztosítja a felügyeletet.*

*Ezzel megvalósulna, hogy Pécelen lenne legalább egy templom egy napon,*

*ahova egész nap , bármikor be lehetne menni imádkozni.*

Óránkénti beosztás lesz reggel 8 órától, a misét követően. Minden órára
 két főt keresünk,
akik vállalják, hogy egymásközt beosztva, egymást helyettesítve
ha kell,
illetve felváltva ott lesznek csütörtökönként abban az egy órában,
hogy a templomban mindig legyen legalább egy imádkozó. Így kéthetente
 egy óra jut egy főre, illetve a két ember egymás között tud majd
egyeztetni,
ki melyik csütörtökön lesz jelen.
Természetesen lehet egy fő, aki vállalja , hogy minden héten ott lesz abban
az egy
órában, de mindeninek kell lennie egy párjának, aki szükség esetén
helyettesíti.

A Szentségimádás alatt lehet hangosan is imádkozni, énekelni vagy egész idő
alatt csak csendben lenni, kinek-kinek indíttatás szerint.
Kérünk mindenkit, hogy ha nem is tudnak órát elvállalni
a templomban, segítsenek azzal, hogyha ismernek olyan testvért,
aki nincs ezen a listán , de meg lehetne kérdezni, hogy volna-e lehetősége
 ebben a szolgálatban részt venni, annak az elérhetőségét juttassák
el nekem,  vagy Varga Ilonának,hogy felvehessük  vele a kapcsolatot.
Köszönettel:
​Aranyosmaróthy Katalin
Tel:06 70 4150505
skype:aranyosmarothy.kata
aranyosmarothy at gmail.com

*Jézus a szentségimádásban meghív minket szolgálatra, aszkézisre,
szeretetválaszra*

*Szolgálatra, mert *nemcsak önmagunk miatt megyünk szentségimádásra,
nemcsak a Jézussal való személyes találkozás ajándékáért, hanem másokért, a
Test többi tagjáért is. Egy testnek vagyunk a tagjai, és minél jobban
átjárja a tagokat Isten szeretete, annál inkább akarnak segíteni, szolgálni
másokért és másoknak  Mi is közbenjárunk másokért, csendben odavisszük
Jézus elé azokat, akik szükséget szenvednek, vagy akiket a szívünkbe
zártunk. Megvalljuk Istennek, hogy nem tudjuk megoldani az életüket, és még
azt sem tudjuk, mire volna igazán szükségük. Az Ő szeretetébe helyezzük
őket.

*Aszkézisre, mert *lemondunk a jóról egy nagyobb jó kedvéért. Pedig
rengeteg jó dolgot lehetne a „semmittevés”, a szentségimádás ideje alatt is
csinálni.. Megfontolandó Teréz Anya gondolata: ha nővérei megrövidítik a
szentségimádás idejét azért, hogy több jót tehessenek a rászorulókkal,
akkor egy idő után már nem fogják felismerni és megszeretni a megtört
embertársaikban jelenlévő Krisztust.

*Szeretetválaszra, mert *minden idő, amit vele töltünk, válasz az ő
szeretetére, mely ingyenes, feltétel nélküli, mindent megelőző szeretet
irántunk

*Mit jelent a szentségimádás? (I. rész)*

Varga László kaposvári plébános szentségimádásról szóló könyve 2004- ben
jelent meg. Saját – sokszor nehezen megélt – tapasztalatai alapján ír
arról, mi is a szentségimádás, mire van szükségünk hozzá, mire hív benne
Jézus, és mik a gyümölcsei. Írását rövidített formában közöljük.

1986 nyarán fedeztem fel a szentségimádást és tettem napi gyakorlattá papi
életemben. Felismertem, hogy *ez nem egy a sok jámborsági gyakorlat közül,
nem egy újabb lelki program, amit el kell végezni*, nem biztos recept és
módszer a lelkipásztorkodás gyümölcsözővé tételéhez, hanem *ez maga az
Élet. Személyes és bensőséges kapcsolat azzal, aki annyira szeretett, hogy
meghalt értem*, és odaadta magát nekem. Először csak egyedül végeztem.
Teljes csendben, eszköztelenül. Szerettem volna találkozni azzal, akitől
addigra már rengeteg ajándékot kaptam, és aki mérhetetlenül több minden
ajándéknál.

Hónapokon át alig vártam, hogy leteljen az az egy óra, amit odaígértem
neki. Semmi béke, semmi vigasztalás, semmi látványos gyümölcs nem termett,
sőt napról napra nehezebb volt kitartani, mert szívem minden sötétsége
felszínre tört. Fél évbe telt, amikor végre béke lett s „csendesen és
váratlanul átölelt az Isten”.

Első plébánosi helyemen megértettem, hogy nem egyedül kell végeznem, hanem
közösséggel. Minden hónap harmadik hétvégéjén csendes napot tartottunk
zsolozsmával, böjttel és szentségimádással. Számtalan gyümölcsöt termett
azoknak az életében, akik eljöttek. Kaposváron, 1993. augusztus 4-e óta
végezzük szép csendben. Először csak az erre a célra kialakított
kápolnában, majd 1998. január 4-től egész nap, nyilvánosan, mindenki
számára nyitott lehetőségként a Szent Imre templomban. Több mint hetven
testvérem évek óta, hétről hétre hűségesen válaszol Isten szeretetére,
visszaadva neki egy órát az Ő tulajdonából.

Közös tapasztalatunkká vált, amit Kalkuttai Boldog Teréz anya így
fogalmazott meg: „Isten a szív csendjében beszél. Isten a csend barátja, és
nekünk hallgatnunk kell őt, mert nem a mi szavaink számítanak, hanem az,
amit ő mond nekünk, és amit ő rajtunk keresztül mond.”

Egy felismerés Semmi sem hihetetlenebb számunkra, mint az, hogy Isten
mindent személyesen átél velünk kapcsolatban, minden „idegszálával” ránk
figyel, és a keresztségünk óta életünk Őáltala, Ővele és Őbenne zajlik.

Mit jelent a szentségimádás? Szerető szemlélése egy titoknak. Isten
titkának szemlélése szeretettel, az Oltáriszentségben köztünk jelenlévő
Jézus Krisztus személyén keresztül. Titok – ami több minden tudásunknál,
vágyunknál, és érzésünknél – kimeríthetetlen misztérium. Egy élet kevés
ahhoz, hogy teljesen befogadjuk Isten titkát, de csodálatos ajándékként az
életünk az örök élettel folytatódik, és ott színről színre láthatjuk azt,
akit most tükör által homályosan a szent színek alatt szemlélünk.

Mivel az Oltáriszentségben Isten alázata lesz nyilvánvalóvá, az
alázatosaknak már itt egyre teljesebben feltárul a köztünk lévő Jézus
titka. Szemlélni – azt jelenti, hogy befogadni akarjuk és nem kisajátítani.
Ha szeretettel szemlélek valakit, akkor nem manipulálom, nem akarom
irányítani az én terveim szerint. Rengetegszer elimádkozzuk „legyen meg a
Te akaratod”, de nekünk mindig van jobb ötletünk, és nagyon várjuk, hogy a
jó Isten azt fogja tenni, amit mi akarunk. Amikor mégse az történik, amit
szeretnénk, pedig kimondtuk, hogy „legyen meg a Te akaratod”, akkor a
szívünk fellázad. A kiakadásainkból egyértelműen látszik, hogy ez így van.

Amikor pedig szeretettel szemlélem azt, aki szeret, akkor egyszerűen csak
befogadom. Azt akarom, hogy betöltsön, azt akarom, hogy a jelenlétével
átjárjon. Szeretettel. Mit jelent ez? Kapcsolatot, ami soha nem lehet
személytelen. Jézus Krisztussal kapcsolatban nem lehetek külső néző vagy
döntőbíró. Azt jelenti, hogy elkötelezem magamat és ez az egész
személyiségemet érinti.

Megosztom vele, aki jelen van, a dolgaimat, érzéseimet, gondolataimat,
emlékeimet, ötleteimet, terveimet, jövőmet és jelenemet, és meghallgatom az
ő véleményét. Ebben a kapcsolatban semmit sem rejthetek el előle magamból.
Isten jobban szeret engem, mint én magamat. Személyes érdekem, hogy
kiszolgáltassam magamat neki, különösen azokon a területeken, amiket
szégyellek, amiket titkolok, amik életem sötétségei, és én sem ismerem ki
magamat bennük. Ebben a kapcsolatban semmi nem lehet magánügy, itt még a
tudatalatti is ismertté lesz.

A szeretet számára semmi sem lehetetlen, de mindig kölcsönös kell, hogy
legyen. Isten megvárja, hogy kész legyek magamat teljesen átengedni a
szeretetének, és akkor olyan dolgokat tapasztalhatok meg, amiket azelőtt
soha.
Ebben a szeretetben meggyőződhetek arról, hogy a szeretet számára és Isten
számára semmi sem lehetetlen, még az én életemben sem.
Ha ebbe a szeretetbe belemegyek, akkor ki kell mondanom: tegyél velem, amit
akarsz, mert Te vagy az én Atyám. Ha komolyan veszem a szeretetét, akkor
végre föladom, hogy én írjam elő, hol, hogyan és mit változtasson meg
bennem.
Természetesen szabad kérni és vágyakozni, de mindezt az Ő nevében fejezem
ki, és soha nem kívánok olyan dolgokat, amik Ő ellene vannak. Ő mondja: aki
szeret, annak kinyilatkoztatom magamat.
(folytatjuk)

http://www.ujhajtas.net.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=192:a-szentsegimadasrol&catid=15:2011-7-szam-xvi-evfolyam

--