[Otthonunk] A nagyböjt elsősorban nem a lemondás, hanem az odaadás időszaka

Ilona Széplaki szeplaki.ili at gmail.com
2014. Már. 6., Cs, 12:10:31 CET

Kedves Listatagok!Szeretettel ajánlom figyelmetekbe az alábbi honlapon
található elektronikus üzeneteket nagyböjt folyamán.

Varga Ili

*Egy falatka odaadás - e-üzenetek a nagyböjtben*

A *nagyböjt *elsősorban nem a lemondás, hanem *az odaadás időszaka.* *Azért
mondok le bármiről is, hogy ezáltal szabadabban adhassam oda magam az
Úrnak.*

Minél bátrabb böjtöt vállalok, annál jobban megtapasztalom ezt a
szabadságot. De a böjtnek mindig lelki fölajánlásnak is lennie kell,
különben össze lehetne keverni egy kiadós fogyókúrával. Semmi köze a
kettőnek egymáshoz! *Ez a szent negyven nap lelki emberré tehet minket. Mit
tehetünk azért, hogy ez valóban így legyen? Minden lemondásomat Krisztusnak
ajánlom föl*. *Sosem feledkezem meg arról, hogy mindezt Őérte vállalom.*

<http://www.magyarkurir.hu/sites/default/files/hirek/Heni/bojt.jpg>A
nagyböjt lelki tartalmához szeretne segítséget nyújtani a Hajdúdorogi
Egyházmegye honlapja azzal, hogy minden napra apró feladatot tartalmazó
üzenetet küldenek.

Ízelítőnek bemutatnak néhányat, hogy lássuk, mire számíthatunk - olvasható
a *gorogkatolikus.hu <http://gorogkatolikus.hu/> *honlapon. A feladat mellé
mindig egy rövid mondat is megjelenik, amelyet *az adott napon többször is
elimádkozhatunk. Ez emlékezetünkben tartja az aznapra szóló napi lelki
tennivalót, és még fontosabb, hogy ez a fohász Krisztushoz köti a
figyelmünket.*

Ezek a napi falatkák nagyböjt minden reggelén megjelennek a Hajdúdorogi
Egyházmegye honlapján. Aki azt szeretné, hogy a telefonján is bekopogjon,
az a bojti.gondolatok at gorogkatolikus.hu e-mail címre küldje el
telefonszámát, vagy küldjön egy SMS-t a +36 (30) 275
1453<%2B36%20%2830%29%20275%20%201453>-as
telefonszámra (legalább egy keresztnév megjelöléssel; nem emelt díjas,
katolikus flotta).

*Néhány falatka előre:*

*1. hétfő:* Ma reggel - vagy amikor eszembe jut, többször is - segítségül
hívom a Szentlelket az egész nagyböjtre: *Ki mindeneket betöltesz, jöjj el,
és lakozzál mibennünk.*

*2. kedd:* Ma odafigyelek a köszönéseimre. Akivel találkozom, azokhoz az
első szavam a békesség átadásának eszköze legyen. Ezeken keresztül próbálom
közvetíteni Isten szeretetét, békéjét. *Békességet hagyok rátok. Az én
békémet adom nektek. (Jn 14,27)*

3. szerda: Ma az idősekre figyelek oda, hogy érezzék meg rajtam keresztül
Isten szeretetét. Tudom, türelem is kell, de nem felejtem el, hogy egy
hosszú élet fáradtsága gyűlt össze bennük. Sokat segíthetek azzal, ha
meggyengült testüket kiegészítem a magam erejével. Hiszen azért kaptam,
hogy szolgáljak vele. *Hisz az Emberfia nem azért jött, hogy szolgáljanak
neki, hanem hogy ő szolgáljon. (Mk 10,45)*

4. csütörtök: Ma megpróbálom vinni mások keresztjét. Körbenézek, hogy kinek
a számára lehetek én Cirenei Simon. Ezzel Jézus keresztjén könnyítek.
*Kiegészítem
testemben azt, ami Krisztus szenvedéséből hiányzik. (Kol 1,24)*

5. péntek: Ma bátor leszek. Sok olyan helyzet van, amelyben
meghunyászkodom. Szelídséggel, alázatoskodással leplezem a gyávaságomat.
Pedig erre semmi okom. Van egy barátom, aki mindenható. Ezek után aligha
van okom bármitől, bárkitől is félni. *Akik befogadták, azoknak hatalmat
adott, hogy Isten fiaivá legyenek. (Jn 1,12)*

A többi legyen meglepetés! Áldott, szent nagyböjtöt minden kedves
testvérünknek!