[Otthonunk] Újévi Benedeknapi koncert templomunkban

Ilona Széplaki szeplaki.ili at gmail.com
2014. Dec. 26., P, 13:54:58 CET

Kedves Testvérek!

Már hetek óta megjelent a Hírlevelünk eseménynaptárjában, hogy január 1-én
19 órai kezdettel újévi koncert lesz templomunkban. Szerintem különleges
zenei csemegének lehetünk fültanúi majd. Az alábbiakban olvashattok rövid
ismertetőt Tóth Bencétől és csatolmányban megtaláljátok a plakátot is az
eseményről.

Az előtte kezdődő szentmisén templomunk Coelestis Regina kórusa szolgál.

"Január elsején, a templomban elhangzó újévi Bach koncert egy részlete
annak a műsornak, amelyet a Bartók Rádió Márványtermében fogunk játszani
2015. március 10-én, melyet március 21-én a Bartók rádió sugározni fog. A
hangversenysorozat címe Benedek napi Bach koncertek.

*A cím magyarázata*: Benedek nap, március 21-e, ez J. S. Bach születésnapja
is. Benedek az én keresztnevem. Ez az egybeesés adta a címhez az ötletet.

Bach művei, rendkívüli hatással voltak és vannak rám. Amikor erre
lehetőségem volt, mindég beletettem egy-egy Bach művet a koncertműsoromban.
Véleményem szerint, Bach művei korokat átívelően tudnak aktuálisak maradni.
A zseniális alkotások sajátja ez. Soha nem veszít értékéből. A
legkülönfélébb hangszerelésekben is élvezhető és működik Bach zenéje.

Még egész fiatalon hallottam Matuz István és Benkő Zoltán hangversenyét,
melyet a Magyar Rádió, 1984-ben élőben közvetített a Vigadóból. Ez a
hangverseny olyan hatással volt rám, hogy elhatároztam, egyszer magam is
eljátszom Bach összes fuvolaszonátáját, egy hangverseny keretében,
vibrafon-zongora hangszerelésben. Azóta már valóban eljátszottam – az A-dúr
szonáta kivételével – az összes fuvolaszonátát és a fuvolára írt a-moll
szólószonátát, valamint a cselló-szvitekből, a hegedű szonátákból és
partitákból is többet, csak nem egy egész estés koncert keretében. Ez
irányú vágyam megmaradt, de mostanra megért bennem a gondolat, miért ne
játszhatnám el Bach összes olyan művét, mely átültethető marimbára és
vibrafonra. Örömmel töltött el ez a gondolat, mert újra visszatérhetek Bach
zenéjéhez, és az eljátszandó művek elmélyült tanulmányozásához, majd
előadásához. – Bár, ez nem azt jelenti, hogy más korok műveivel és a
kortárs zenével nem foglalkozom ezek után.

A péceli koncerten partnereim lesznek: Ágoston Viktória – fuvola, Bódás
Zsuzsanna és Kiss Zsuzsanna zongora.

Tóth Benedek"