[Otthonunk] Vasárnapi miserend mégegyszer

Burger Ferenc burger.ferenc at gmail.com
2013. Már. 19., K, 16:54:41 CET

Kedves Testvérek!

Köszönöm a hozzászólásaitokat.
Néhány szóban elmondanám azokat a szempontokat - amik ez eddigi levelekből
kimaradtak -, hogy  miért döntöttem a vasárnap esti mise elhagyása mellett
és ezzel remélhetőleg befejeződhet az eszmecsere:

- István atya halálával megváltozott a helyzet a Jézus Szíve Otthonban és
az egyházközségben is. Az Otthonban heti egy, vasárnapon elvégzett,  misét
kértek, amit elvállaltam. Erre a megyéspüspök is kért, ugyanis Őt magát is
kérték  több levélben, hogy segítsen ebben a helyzetben. Egy átmeneti ideig
a környékbeli papok segítségével volt megoldva. A Jézus Szíve Otthonban a
mostani helyzet az, hogy a hét közben három segítővel napi áldozásra van
lehetőség vasárnap pedig van szentmise, melyből hármat havonta  én végzek
el.

- Az egyházközségben így két vasárnapi szentmisére van lehetőség (ti. egy
pap egy vasárnap három misét mondhat), aminek idejének eldöntésére
megkérdeztem a közösség híveit. Mind az internetes szavazás mind a cédulás
szavazás csak arányszámokat adott, ugyanis mindkét szavazásból nem volt
kizárható a többes szavazatleadás. Azonban világos lett így is, hogy a
délelőtti miseidőpontokat kedvelik a legtöbben, ugyanakkor  az esti mise
látogatottsága alacsony. Vasárnapi egy délelőtti mise sokszor zsúfolt  - a
tanévben főleg. A vasárnap megszentelésére tehát a délelőttöt választottam,
hogy a legtöbb tagja a közösségünknek méltó körülmények  között tehessen
eleget a miselátogatási kötelezettségének. Az is célom volt a döntésnél,
hogy az egyházi előírásokat is teljesítsem és helyi  elvárások is
teljesüljenek.

- A változás bevezetésének időpontjáról (április 7.) tudhattok, hiszen azt
leírtuk a hírlevélben.

Még egyszer köszönöm a jóra törekvő hozzászólásokat.

Üdvözlettel és szeretettel:
Burger Ferenc plébános