[Magveto] 2006. 02. 01.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2006. Jan. 31., K, 23:45:01 CET

2006. február 1.

2Sám 24, 2.9-17 Jobb az Úr kezébe kerülnöm, mint az emberek kezébe esnem.
Mk 6, 1-6 Jézus maga is csodálkozott a názáretiek hitetlenségén.

Miért kap Dávid büntetést? Hiszen mai gondolkodásunk szerint egy vezetőnek kell tudnia, kire számíthat, milyen erő áll mögötte, mi az, amit megtehet.
A Szentírás gondolatvilágában, ahol nagy hangsúly van azon, hogy Isten az, aki mindent megtesz, Isten az, aki népét vezeti, kormányozza, megóvja, sikerre vezeti. Ebben a gondolatvilágban a hadra fogható emberek összeszámolása azt fejezi ki, hogy én magam, egyedül is megtehetem, elég nekem a saját erőm. Dávid rá is döbben, hogy Isten ellen tett, amikor összeszámoltatta a népét.
Mai világunk egyre jobban azt sugallja, hogy az az értékes, az az erős, aki mindent maga meg tud oldani. A segítségkérés a mai világban a gyengeség jele. Pedig milyen fontos, hogy belássuk, rá vagyunk szorulva egymásra, szükségünk van egymásra, és leginkább szükségünk van az Istenre, erejére, szeretetére.
Kérjük Isten kegyelmét, erősítse bennünk a bizalmat, a ráhagyatkozás bátorságát, és kérjünk nyitott szemet, hogy meglássuk és elfogadjuk saját gyengeségeinket, és merjünk mások segítségére lenni.

Fülöp Ákos