[Magveto] 2005. 06. 01.

Dozsa Istvan idozsa at communio.hcbc.hu
2005. Május. 31., K, 23:45:01 CEST

2005. jŁnius 1.

T˘b 3, 1-11a.16-17 Isten meghallgatta Tobit ‚s S ra k”ny”rg‚s‚t.
Mk 12, 18-27 Isten az ‚l‹k Istene.
˙
T˘bi s k”nyv‚nek t”rt‚nete azt mutatja be, hogy az Istenben bĄz˘ ember megkapja a segĄts‚get.
Tobit a fogs g idej‚n ‚l, a szem‚be hull˘ mad rrl‚kt‹l megvakul, b r az irgalmass g tetteit gyakorolja, tartja n‚pe hit‚t.
Im ja bűnb nati ima, melyben eg‚sz n‚pe bűnei‚rt k”ny”r”g bocs nat‚rt.
S ra sikertelen h zass gk”t‚sei miatt kesereg, ‚s fordul Istenhez. Isten pedig meghallgatja az im jukat, ‚s elkldi Rafael angyalt, a gy˘gyĄt˘t.
A ma embere is megtapasztalja a rossz jelenl‚t‚t a vil gban. De a ma embere nem tud mit kezdeni a rosszal. Ink bb letagadja l‚tez‚s‚t, vagy valami sorsszerűnek, befoly solhatatlannak tartja. ˙De sokaknak nem jut esz‚be, hogy Istenhez forduljon, nem tal lja a megfelel‹ sz˘t, megfelel‹ alkalmat az im ra.
A SzentĄr si szakasz pillanatfelv‚tel, ha csak ezt olvasom, nem ‚rtem, mit is akar az Isten. Mi‚rt "bnteti" hű szolg j t. Ha az eg‚sz k”nyvet elolvasom, meg‚rtem Isten akarat t. H nyszor van ‚letnkben, hogy az esem‚ny pillanatfelv‚tel‚ben nem ‚rthet‹, hogy mi‚rt Ągy t”rt‚nt. Ha viszont visszatekintnk hosszabb t vra, megl thatjuk, hogyan teljesedett Isten akarata ‚letnkben.
ľlljunk h t bizalommal Isten el‚, k‚rjk bizalommal segĄts‚g‚t, ‚s tartsunk ki im ds gunkban, ir nta val˘ szeretetnkben, akkor is, ha nem ‚rtjk azonnal, mit akar velem, rajtam keresztl tenni.

Fulop Akos RM